رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انتقاد از روند کُند ساخت پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی و تخصیص اندک اعتبارات این پروژه، گفت: با این شرایط حداقل تا ۱۰ سال آینده اُمیدی به ساخت این بیمارستان نداریم.

بیمارستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر محمودرضا مرادی، با بیان اینکه متولی ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه اداره کل راه و شهرسازی است، گفت: برآورد اعتبار ساخت این بیمارستان حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان است و این درحالی است که اعتبار سال گذشته این بیمارستان حدود دو میلیارد تومان بوده است.  

وی افزود: با این روند اعتبارات به نظر می‌رسد سال‌ها طول می‌کشد که این بیمارستان احداث شود و اعتبار داده شده حتی کفاف هزینه نگهبانی پروژه را هم نمی‌دهد.  

مرادی با اشاره به اختصاص اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی برای ساخت این بیمارستان در سال جاری، گفت: اگر این اعتبار تخصیص شود شاید حرکت مثبتی در پروژه شروع شود، اما در صورت عدم تخصیص پروژه سالیان سال بدون حرکت باقی خواهد ماند.  

وی به نیاز استان به ساخت این بیمارستان اشاره کرد وافزود: در حال حاضر ۲۸۴۷ تخت فعال در بخش خصوصی و دولتی استان داریم و طبق سند چشم انداز ۱۴۰۴ تعداد تخت‌های استان باید به ۵۱۱۵ تخت برسد، یعنی بیش از دو هزار تخت باید تا این سال در استان فعال شود.  

مرادی تصریح کرد: تامین این تعداد تخت نیازمند و مستلزم ساخت بیمارستان‌های جدید است و ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی می‌تواند کمک بسیاری در این زمینه برای استان باشد.  

وی افزود: در حال حاضر مجوز ۷۵۰ تخت را برای این بیمارستان گرفته‌ایم و در صورت افتتاح تا هزار تخت هم قابلیت افزایش دارد.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: از طرفی این بیمارستان در جنوب شهر در حال ساخت است و در صورت افتتاح می‌تواند از بار مراجعه به بیمارستان امام رضا(ع) واقع در شمال شهر کم کند.  

وی افزود: همچنین افتتاح این بیمارستان قابلیت بزرگ آموزشی و بهداشتی و درمانی برای استان به عنوان قطب غرب کشور خواهد بود، اما با این روند تخصیص اعتبارات تا ۱۰ سال آینده هم نمی‌توان به ساخت این بیمارستان امید داشت.  

کد خبر 467428

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha