فرماندار نهبندان از اجرایی شدن ۸۰ درصد مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به نهبندان خبر داد.

خراسان جنوبي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مجید بیکی با بیان اینکه ۲۷ دی‌ماه سال گذشته بود که استاندار خراسان جنوبی با هدف توسعه سفرهای شهرستانی خود را از شهرستان نهبندان آغاز کرد که در مجموع ۳۹ مصوبه داشت و بعد از ۱۱ ماه نزدیک به ۸۰ درصد آن اجرایی شده و ۲۰ درصد دیگر آن در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه پرداختن به مشکلات راه‌های مواصلاتی از اولویت‌های سفرهای شهرستانی استاندار بود که در جلسه شورای اداری این شهرستان عنوان شد، افزود: با هدف افزایش باندهای دوم محورها، تکمیل ۱۲ کیلومتر از باند دوم محور نهبندان ـ شوسف و احداث ۱۷ کیلومتر باند دوم دیگر آن انجام شده است.

فرماندار نهبندان با اشاره به پروژه‌های ناتمام این شهرستان بیان کرد: پروژه نیمه تمام خوراک دام با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان انجام شد که سالانه ۷۲۰۰ تن خوراک دام روانه بازار مصرف می‌کند.

بیکی با اشاره به پروژه‌های بهداشت و درمان در این شهرستان، اظهار کرد: ارتقاء بیمارستان شهید آتشدست نهبندان از ۳۲ به ۶۴ تخت‌خواب و احداث اورژانس بیمارستان از مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی در سال گذشته بود.

وی ادامه داد: آبرسانی به شش روستا و احیاء دو قنات از تاثیرات سفر استاندار بود که هفت هزار روستایی این شهرستان از آن بهره‌مند شدند.

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه تمرکز بر طرح‌های اشتغال‌زا و زودبازده از اهداف و مصوبات این سفربود، افزود: در همین راستا توسعه پنج گلخانه در دستور کار قرار گرفت.

بیکی بیان کرد: از دیگر تاثیرات این سفر تزریق ۲۰۰ میلیون تومان برای تکمیل سه کتابخانه روستایی بود که زمینه استفاده هشت هزار نفر را برای استفاده از کتاب و ترویج فرهنگ کتابخانه فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان منطقه‌ای مرزی و سالانه میلیاردها متر مکعب آب از مرزهای شهرستان خارج می‌شود، یادآور شد: برای مدیریت روان آب‌ها، سه سازه آبخیزداری در روستاهای بیجند، شاهکوه و گرم تمام ده احداث شد که در حال حاضر پیشرفت ۹۵ درصدی دارد.

کد خبر 467422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha