مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

بانوی سختکوش ساکن یکی از روستاهای استان البرز توانست با تسهیلات اعطایی کمیته امداد امام خمینی (ره) و راه‌اندازی کارگاه عرضه نان سنتی برای خانواده خود و هفت بانوی سرپرست خانوار اشتغال ایجاد کند.  

نان پیرزن روستایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این بانوی کارآفرین با دریافت وام قرض‌الحسنه از کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز و راه اندازیکارگاه تولید و عرضه نان سبوس‌دار سنتی اکنون نان به بازارهای سه استان تهران، قزوین و البرز عرضه می‌کند.  

وی روز سه شنبه با تشریح مسیر زندگی سخت خود، گفت: در سن ۱۵ سالگی ازدواج کردم. همسرم راننده خودرو سنگین بود که تا زمانی که همسرم کار می‌کرد، اوضاع مالی خوبی داشتیم و خداوند به ما ۶ فرزند عطا کرد، تا این‌که متأسفانه همسرم در یک سانحه تصادف در جاده مهران استان ایلام از دنیا رفت.  

این بانوی کارآفرین ادامه داد: در آن مقطع از زندگی ۲ دخترم ازدواج‌کردند و چهار فرزند دیگرم در منزل بودند. زندگی‌مان به‌سختی سپری می‌شد ولی هرگز امیدم را از دست ندادم و به خدا توکل کردم.  

وی با اشاره به این‌که در سال‌های نخست زندگی در منزل نان پخت می‌کردم، افزود: وقتی شرایط زندگی برایم سخت شد، تصمیم گرفتم یکی از اتاق‌های خانه‌ام را بازسازی و تبدیل به نانوایی سنتی کنم. با پیشنهاد یکی از آشنایان به کمیته امداد مراجعه کردم و با دریافت مبلغ ۴۰ میلیون تومان وام اشتغال قرض‌الحسنه یک دستگاه خمیرگیر خریداری کردم.  

این بانوی کارآفرین البرزی گفت: اکنون خودم هرروز صبح ساعت پنج خمیر را آماده می‌کنم و سه ساعت بعد، هفت نفر از خانم‌ها که همگی سرپرست خانوار هستند در محل کار حاضر می‌شوند و تا غروب مشغول پخت، خشک‌کردن و بسته‌بندی نان سنتی سبوس‌دار می‌شوند.  

اکنون فعال‌سازی این کارگاه پخت نان سنتی موجب رونق کسب و کار خانواده این بانوی مددجو و هفت بانوی سرپرست خانوار شده است.  

طی سه سال گذشته بیش از ۱۰ بانوی مددجو در استان البرز با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) کارآفرین شده اند.  

۵۳ هزار مددجو زیرچتر حمایت‌های مالی و معنوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز هستند. 

کد خبر 467419

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha