سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
۰ نفر

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه‌ارومیه در آذربایجان‌غربی از افزایش ۹۱ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه و از سه برابر شدن حجم آب دریاچه خبر داد.

دریاچه ارومیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فرهاد سرخوش با اشاره مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه‌ارومیه در آذربایجان‌غربی به وضعیت دریاچه ارومیه تصریح کرد: تراز فعلی دریاچه ۱۲۷۱. ۲۴ متر است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۷۰. ۳۳ متر بوده است.  

وی با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه در حال حاضر ۲۷۸۵ کیلومتر مربع گزارش شده است، افزود: وسعت دریاچه ارومیه ۹۸۹ کیلومتر مربع افزایش را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.  

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی بااشاره به اینکه حجم آب دریاچه ۳ برابر شده است، گفت: دریاچه ارومیه در حال حاضر ۳ میلیارد و ۲۶۰ میلیون مترمکعب آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون مترمکعب بوده که افزایش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعبی را نشان می‌دهد.  

وی با اشاره به زمان آغاز رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه اظهار کرد: پس از مشخص شدن منابع و مصارف رهاسازی‌ها به سمت دریاچه ارومیه آغاز می‌شود. 

کد خبر 467417

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha