رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از پیش‌بینی این وزارتخانه در خصوص روند صعودی شیوع و بروز آنفلوآنزا طی ۳ هفته آینده خبر داد و از مبتلایان به این بیماری خواست در هوای آلوده از خانه خارج نشوند. 

ساختمان وزارت بهداشت، 833

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در تشریح آخرین اخبار مربوط به شیوع بیماری آنفلوآنزای فصلی در کشور گفت: مرگ و میر ناشی از شیوع آنفلوآنزا هر سال در جوامع مختلف به فوت افراد منجر می‌شود. طبق آمار جهانی، قریب ۵۰۰ هزار نفر هر سال بر اثر این بیماری فوت می‌کنند. با توجه به شیوع زودهنگام امسال آنفلوآنزا در ایران و ۲ نوع ویروس جدید، بیماری شدت بیشتری داشته است و باید حتی‌الامکان از اپیدمی و همه‌گیر شدن آن پیشگیری کنیم. این موضوع بسیار به رعایت بهداشت فردی و توصیه‌هایی که طی ۲ هفته گذشته از سوی وزارت بهداشت اعلام ‌شده است، بستگی دارد. 

وی ادامه داد: از آغاز موج آنفلوآنزا تا آغاز این هفته، ۵۶ نفر به دلیل این بیماری فوت کرده‌اند. همچنین قریب ۴ هزار نفر بستری و بسیاری از این افراد ترخیص شده‌اند. برخی هنوز بستری هستند و عده‌ای نیز در بخش‌های ویژه بیمارستانی بستری شده‌اند. اغلب افراد متوفی به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی و ریوی و کهنسالی فوت کرده‌اند. 

جهانپور بیان کرد: متاسفانه برآورد می‌کنیم این آمار افزایش پیدا کند. پیش‌بینی ما این است که طی ۳ هفته آینده ما با روند صعودی شیوع و بروز آنفلوآنزا روبه‌رو خواهیم شد. پس از آن، امیدواریم سیر نزولی ابتلا به این بیماری را مشاهده کنیم. در حال حاضر تنها کاری که برای پیشگیری از پیشروی ویروس آنفلوآنزای فصلی می‌توان انجام داد، رعایت بهداشت فردی است. 

وی افزود: برای جلوگیری از ابتلا به ویروس آنفلوآنزا اجتناب از حضور در محیط‌های شلوغ، فضاهایی که تهویه مناسب ندارند و مکان‌هایی که ممکن است افراد مبتلا در آن حضور داشته باشند، توصیه می‌شود. همچنین به افرادی که مبتلا هستند، توصیه می‌شود از ماسک استفاده و از حضور در جمع‌ خودداری کنند. خوددرمانی و خودتجویزی نیز در بیماری آنفلوآنزا بسیار خطرناک است. 

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با تاکید بر این‌که بیماران باید سعی کنند در دوره بیماری به استراحت مطلق بپردازند و از خانه خارج نشوند، گفت: آلودگی هوا می‌تواند باعث تشدید آنفلوآنزا و همچنین شیوع بیشتر یا تشدید عوارض ناشی از آن شود. این موضوع در محافل علمی مطرح است و متاسفانه در وضعیت کنونی، شاخص کیفیت هوای تهران ۱۵۱ است؛ شرایطی که هوا ناسالم محسوب می‌شود. 

کد خبر 467410

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha