مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
۰ نفر

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان با تأکید بر این‌که کمیته تخصصی «شهر سبز» باید در همدان تشکیل شود؛ گفت: باید با همراهی محیط‌زیست در راستای بهبود کیفیت محیط‌زیست حرکت کرد.  

همدان شهر سبز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، ابراهیم مولوی صبح سه‌شنبه ۱۲ آذر در نشست صمیمی اعضای شورای شهر با مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان با بیان این‌که از گذشته همدان به عنوان باغ‌شهر معروف بوده است، اظهار کرد: متأسفانه با گذشت زمان قسمت اعظم باغ‌های شهر به مسکونی تبدیل شده است.  

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با محوریت همدان؛ پایلوت شهر سبز جهان اسلام در دوره چهارم شورای شهر همدان، عنوان کرد: در این راستا همایش دو روزه قابل توجهی به عنوان یک برند در شهر همدان برگزار شد که انتظار می‌رود دومین همایش شهر سبز پایدار نیز برگزار شود.  

مولوی اظهار کرد: شهر سبز پایدار جهان اسلام، یک برند و نشان بین‌المللی است که کلان‌شهر و کهن‌شهر همدان می‌تواند با این عنوان در مجامع جهانی بدرخشد.  

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان همچنین گفت: جلوگیری از صدور پروانه ساختمانی بلندمرتبه‌سازی در جنوب شهر و همچنین پیاده‌راه‌سازی معابر اصلی شهر از جمله اقدامات مناسب مدیریت‌شهری همدان در حوزه محیط‌زیست محسوب می‌شود.  

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز در ادامه با بیان این‌که در مقاطع قبل منتظر دریافت پیام‌های زیست‌محیطی بودیم؛ گفت: مدیریت‌شهری در حوزه ساخت‌وسازها، چارچوب محیط‌زیست را رعایت کرده است.  

سید مسعود عسگریان اظهار کرد: در کمیته کارشناسی فنی کمیسیون ماده ۵ پیشنهاد شد که در هنگام ارائه پروانه ساختمانی به شهروندان منوط به شرط کاشت درخت در پیاده‌رو مقابل منازل و همچنین ۴۰ درصد فضای باز داخل منازل مسکونی شود که این مهم، آثار مثبتی را به دنبال داشت.  

وی افزود: مدیریت شهری آمادگی کامل این مهم را دارد که در کمیته‌های تخصصی مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان به طرح و بررسی دقیق مباحث زیست‌محیطی بپردازند.  

عسگریان گفت: تعامل و همدلی یکی از ویژگی‌های قابل توجه مدیران همدانی در راستای توسعه شهر است.

کد خبر 467398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha