سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
۰ نفر

 رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به فوت ۱۰ نفر بر اثر آنفلوانزا در اصفهان گفت: دگزامتازون باعث تشدید ضعف دستگاه ایمنی شده و برای مبتلایان به آنفلوانزا نباید استفاده شود.

آنفلوآنزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  مهر، کمال حیدری با اشاره به شیوع آنفلوانزا در کشور و در استان اصفهان، اظهار داشت: به دلیل اپیدمی آنفلوانزا  که در جهان و در کشور شاهد آن هستیم نامه‌ای به نظام پزشکی استان نوشتم که به پزشکان توصیه شود در مصرف داروی «تامی فلو» دچار مصرف بی رویه نشوند.

وی ادامه داد: همچنین به این نکته اشاره شد که آمپول دگزامتازون دارویی است که نباید برای افراد مبتلا به آنفلوانزا مصرف شود چراکه این افراد دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند و این دارو باعث ضعف بیشتر سیستم ایمنی آنها خواهد شد و می‌تواند برای بیماران مشکل‌ساز باشد؛ بر این اساس پزشکان باید در تجویز این دارو دقت کنند.

  • اطلاع رسانی اپیدمی بیماری‌ها یک مسئله عادی است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه اطلاع رسانی اپیدمی بیماری‌ها یک مسئله عادی است و نشان دهنده شرایط خطرناک نیست، تصریح کرد: زمانی که اپیدمی رخ می‌دهد توازن عرضه و تقاضا برهم خواهد خورد و تجویز بی مورد داروها می تواند باعث کمبود دارویی شود.

  • ضرورت مدیریت تجویز داروی تامی فلو در شرایط بروز اپیدمی آنفلوانزا

حیدری با اشاره به ضرورت مدیریت تجویز داروی تامی فلو در شرایط بروز اپیدمی آنفلوانزا، گفت: این دارو برای همه موارد آنفلوانزا قابل استفاده است اما لزومی ندارد در همه موارد توسط پزشکان مورد استفاده قرار بگیرد و باید تجویز آن مدیریت شود.

رئیس مرکز بهداشت اصفهان خاطرنشان کرد: هر سال شهریورماه واکسن‌های آنفلوانزا متناسب با شرایط آن سال به بازار عرضه خواهد شد و واکسن‌های موجود در بازار نیز اگر مربوط به امسال باشد واکسنی است که مورد تأیید معاونت غذا و دارو است و برای آنفلوانزای موجود کاربرد دارد.

وی با بیان این‌که بیش از ۸۶۰ نفر در استان اصفهان به آنفلوانزا مبتلا شده‌اند، عنوان کرد: متأسفانه ۱۰ نفر از این افراد فوت شده‌اند.

کد خبر 467386

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha