سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
۰ نفر

 رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به فوت ۱۰ نفر بر اثر آنفلوانزا در اصفهان گفت: دگزامتازون باعث تشدید ضعف دستگاه ایمنی شده و برای مبتلایان به آنفلوانزا نباید استفاده شود.

آنفلوآنزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  مهر، کمال حیدری با اشاره به شیوع آنفلوانزا در کشور و در استان اصفهان، اظهار داشت: به دلیل اپیدمی آنفلوانزا  که در جهان و در کشور شاهد آن هستیم نامه‌ای به نظام پزشکی استان نوشتم که به پزشکان توصیه شود در مصرف داروی «تامی فلو» دچار مصرف بی رویه نشوند.

وی ادامه داد: همچنین به این نکته اشاره شد که آمپول دگزامتازون دارویی است که نباید برای افراد مبتلا به آنفلوانزا مصرف شود چراکه این افراد دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند و این دارو باعث ضعف بیشتر سیستم ایمنی آنها خواهد شد و می‌تواند برای بیماران مشکل‌ساز باشد؛ بر این اساس پزشکان باید در تجویز این دارو دقت کنند.

  • اطلاع رسانی اپیدمی بیماری‌ها یک مسئله عادی است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه اطلاع رسانی اپیدمی بیماری‌ها یک مسئله عادی است و نشان دهنده شرایط خطرناک نیست، تصریح کرد: زمانی که اپیدمی رخ می‌دهد توازن عرضه و تقاضا برهم خواهد خورد و تجویز بی مورد داروها می تواند باعث کمبود دارویی شود.

  • ضرورت مدیریت تجویز داروی تامی فلو در شرایط بروز اپیدمی آنفلوانزا

حیدری با اشاره به ضرورت مدیریت تجویز داروی تامی فلو در شرایط بروز اپیدمی آنفلوانزا، گفت: این دارو برای همه موارد آنفلوانزا قابل استفاده است اما لزومی ندارد در همه موارد توسط پزشکان مورد استفاده قرار بگیرد و باید تجویز آن مدیریت شود.

رئیس مرکز بهداشت اصفهان خاطرنشان کرد: هر سال شهریورماه واکسن‌های آنفلوانزا متناسب با شرایط آن سال به بازار عرضه خواهد شد و واکسن‌های موجود در بازار نیز اگر مربوط به امسال باشد واکسنی است که مورد تأیید معاونت غذا و دارو است و برای آنفلوانزای موجود کاربرد دارد.

وی با بیان این‌که بیش از ۸۶۰ نفر در استان اصفهان به آنفلوانزا مبتلا شده‌اند، عنوان کرد: متأسفانه ۱۰ نفر از این افراد فوت شده‌اند.

کد خبر 467386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha