سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
۰ نفر

هم‌زمان با آغاز فرآیند نام‌نویسی از داوطلبان نامزدی نمایندگی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، با این‌که هنوز تنور رقابت گرم نشده اما فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغاتی به تدریج در حال سایه انداختن بر فضای سیاسی شهرستان‌های شمالی استان اصفهان است.

انتخابات مجلس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کارشناسان و ناظران بر این باور هستند که جمهوری اسلامی ایران در زمان حاضر به دلیل مسایل منطقه‌ای و جهانی، در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و فعالیت سالم و در چارچوب قانون احزاب، جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی می‌تواند به تقویت این فضا به سود کشور به صورت ملموس اثرگذار باشد.

گرچه هنوز زمان رسمی تبلیغات آغاز نشده اما از گوشه و کنار شهرها، برگزاری برخی نشست‌های محفلی به گوش می‌رسد و در این میان دولت دوازدهم نیز سیاست تمهید فضایی سالم و رقابتی با حضور پرشور رای دهندگان را پیگیری می‌کند.

طرفداران حزب‌ها و جریان‌ها اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی نیز در این فضا گرچه با چراغ خاموش چندی است که فعالیت خود را آغاز کرده‌اند اما گویا برخی همچنان در انتظار روشن‌تر شدن هر چه بیشتر صحنه رقابت‌ها برای اعلام موضع و حمایت خود از نامزدهای احتمالی تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان قانون اساسی هستند.  

  • نام‌نویسی ۱۱ داوطلب از حوزه انتخابیه کاشان و اردستان

مسوول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان کاشان از نام‌نویسی هفت نفر به عنوان داوطلب نامزدی نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه خبر داد.

حمیدرضا جوشقانی افزود: از میان افراد ثبت‌نام کننده تا پایان روز دوم، ۲ نفر از داوطلبان زن و بقیه مرد هستند.

وی بدون اشاره به میزان تحصیلات آنها بیان کرد: سه نفر از این داوطلبان کارمند، یک نفر بازنشسته، ۲ نفر فرهنگی و یک نفر دارای شغل آزاد است.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان کاشان، استان اصفهان با اشاره به سن این داوطلبان اضافه کرد: سه نفر آنها تا ۴۰ سال سن دارند و سن سه نفر دیگر از ۵۰ سال بیشتر است.

فرماندار اردستان نیز در این زمینه تشریح کرد: با صدور دستور آغاز فرایند انتخابات از سوی وزیر محترم کشور تا کنون چهار نفر داوطلب به ستاد انتخابات این شهرستان مراجعه و نسبت به نام‌نویسی اقدام کردند.

حمیدرضا تاملی افزود: هنگام نام‌نویسی آخرین قوانین و مقررات در اختیار داوطلبان قرار داده می‌شود چرا که انتخابات امسال بر اساس قانون مصوب ۱۳۹۵ اجرا خواهد شد که تفاوت‌هایی با گذشته دارد.

وی تاکید کرد: هیات نظات و بازرسان در حال رصد فضا هستند اما انتظار می‌رود داوطلبان تا زمان آغاز زمان مقرر از تبلیغات زود هنگام خودداری کنند تا مشکلی پیش نیاید و از مسوولان و کارکنان دستگاه‌های دولتی نیز انتظار می‌رود، از جانبداری در فرایند برگزاری انتخابات به سود یا ضد نامزدی خودداری کرده و از امکانات دولتی و عمومی در این زمینه استفاده نکنند.

  • مشارکت در انتخابات، تبلور اراده مردم در تعیین سرنوشت کشور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان نیز با تاکید بر حضور چشمگیر و پرشور مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مردم در این انتخابات اوج تبلور اراده آنها در تعیین حق سرنوشت کشور و نمودی از شفافیت نظام است.

عباسعلی قپانی‌پور با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نهادی مردم‌سالار افزود: همه خواسته‌های مردمی در زمینه‌های گوناگون می‌تواند از سوی این مجلس به عنوان مهم‌ترین نهاد قانون‌گذار عملیاتی شود.

وی با تاکید بر اصل بی‌طرفی از سوی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات یادآور شد: انتخابات جلوه مردم‌سالاری است و مردم باید فرد اصلحی را برگزینند که بتواند خواسته‌ها را برآورده کرده و نسبت به تصویب قانون‌هایی اقدام نماید تا در نهایت مردم از امکانات، خدمات و حقوق بهتر و بیشتری برخوردار شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان تصریح کرد: همه خواسته‌های به حق مردم با قانون‌گذاری می‌تواند شکل بگیرد و بنابر این مردم باید با شور و شعور در این دوره از انتخابات مجلس شرکت کنند.

  • تمهیدات برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور فراهم است

فرماندار آران‌وبیدگل هم با اشاره به لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این شهرستان نیز برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور آمادگی کامل دارد.

اسماعیل بایبوردی با بیان اینکه این شهرستان در انتخابات پیش‌رو حوزه فرعی به شمار می‌رود، افزود: ۱۰ کمیته‌ در این راستا تشکیل شده و شهرستان آران‌وبیدگل با ۷۰ صندوق به دریافت آرای مردم در انتخابات خواهد پرداخت.

وی با تاکید بر برگزاری انتخابات بر مدار قانون، سلامت و بی‌طرفی عوامل اجرایی یادآور شد: یکی از وظیفه‌های مهم مسوولان رعایت اصل امانتداری و اجرای دقیق قانون و آیین‌نامه‌های مرتبط است.

فرماندار آران‌وبیدگل با بیان اینکه انتخابات یکی از کم هزینه‌ترین راه‌های چرخش نخبگان در کشور دانست و ابراز امیدواری کرد: برگزاری این رویداد مهم موجب تحرک سیاسی، اجتماعی و همچنین توسعه یافتگی بیش از پیش کشور شود.

وی تصریح کرد: آنچه برای دولتمردان کشور مهم است، تمهید شرایطی برای حضور همه سلایق در انتخابات است تا مردم بتوانند با استفاده از صندوق‌های رای سرنوشت خود را رقم بزنند.

بایبوردی یادآور شد: مردم ایران در همه انتخابات ۴۰ سال گذشته حضور حداکثری داشتند و در انتخابات پیش‌رو هم با حضور پرشور خود توطئه دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

وی برنامه‌ریزی دشمن در شرایط کنونی را تحریم انتخابات برشمرد و تصریح کرد: بهترین گزینه بی‌اثر کردن چنین توطئه‌هایی از سوی دشمنان، حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات است و  بر این اساس دولت دوازدهم همه تلاش خود را جهت تحقق این مهم به کار خواهد بست.

فرماندار آران‌وبیدگل اضافه کرد: امیدواریم با ایجاد تحرک و نشاط اجتماعی و برگزاری انتخاباتی سالم، شاهد نمایشی باشکوه از اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان باشیم.

نام‌نویسی از داوطلبان نامزدی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از دهم آذرماه آغاز شده و تا پایان وقت اداری شانزدهم ماه جاری ادامه دارد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند سال جاری برگزار می‌شود و حوزه‌های انتخابیه اردستان و کاشان و آران‌وبیدگل در نهایت هر کدام یک نماینده راهی مجلس آینده خواهند کرد.

از استان اصفهان همراه با نماینده ارامنه، در مجموع ۱۹ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند و برای انتخاب این افراد، مردم این استان باید در ۱۵ حوزه انتخابیه پای صندوق‌های رای حاضر شوند.  

بنابر اعلام معاون، سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان، ۶۰ هزار نفر دست‌اندرکار در سه هزار شعبه اخذ رای برگزاری این دوره از انتخابات مجلس را بر عهده خواهند داشت.

کد خبر 467381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha