معاون عمرانی استاندار تهران از شهروندانی که اموال‌شان در ناآرامی‌های ناشی از تغییر قیمت بنزین از بین رفته و خسارت آنها محرز و مستدل است، خواست که به فرمانداری‌ها مراجعه کنند.

تخریب اموال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد تقی‌زاده معاون سیاسی استاندار تهران بیان کرد: فرمی از سوی وزارت کشور به فرمانداری‌ها در خصوص ثبت اموال خسارت‌دیده شهروندان ارسال شده است. بنابراین شهروندان برای اعلام خسارت‌های ناشی از اغتشاشات اخیر هرچه سریع‌تر به فرمانداری‌ها مراجعه کنند.

وی در خصوص میزان خسارت‌های اموال ملی ناشی از ناآرامی‌ها در استان تهران گفت: میزان خسارت‌ها به اموال عمومی از فرمانداران شهرستان‌ها دریافت شده و برآوردهای اولیه صورت گرفته است، اما به دلیل نوسانات خسارات در شهرستان‌های مختلف، تاکنون به جمع‌بندی نهایی دست نیافته‌ایم.

معاون عمرانی استاندار تهران با بیان این‌که در حال پیگیری میزان خسارت‌های وارده به اموال دولتی و خصوصی هستیم، افزود: خسارت‌ها بیشتر به اموال دولتی و سازمان‌های عمومی وارد شده است که بعد از جمع‌آوری میزان خسارت‌های وارده فهرست آنها را به سازمان مدیریت بحران وزارت کشور ارسال می‌کنیم و آمار دقیق آن هفته آینده اعلام می‌شود.

تقی‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که کدام شهرستان بیشترین خسارت را داشته است، گفت: با توجه به بازدیدهایی که از شهرستان‌های قدس، اسلامشهر، رباط‌کریم، شهریار، ملارد، بهارستان و قرچک داشتم، به نظر می‌رسد شهرستان بهارستان بیشترین خسارت را در اغتشاشات اخیر داشته است.

اعتراض‌ها به اصلاح قیمت بنزین که بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت، در برخی شهرها این اعتراض‌ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک، آتش زدن خودروها و پمپ بنزین‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بانک‌ها و تعرض به اموال عمومی و خصوصی مردم همراه شد.

کد خبر 467370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha