معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بانک‌های عامل استان باید ضمانت‌های زنجیره‌ای در احداث طرح مسکن محرومان را بپذیرند.  

ساخت و ساز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، الله‌کرم نصیری در نشست پیگیری طرح احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای جذب سریع‌تر تسهیلات مرتبط با این طرح متقاضیان را در قالب گروه‌های ۳ نفره به بانک معرفی کند.  

وی افزود: براساس این طرح بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری موظفند در روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان استان ضمانت زنجیره‌ای را هنگام مراجعه به شعب بانکی بپذیرند.  

نصیری تصریح کرد: مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان به عنوان رابط این نهاد با بانک‌های عامل معرفی شوند.  

وی یادآور شد: در این صورت روند تکمیل پرونده و پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان استان تسریع خواهد شد.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: البته هم‌اینک همکاری بانک‌های عامل در روند پرداخت تسهیلات ویزه این طرح مطلوب است.  

وی گفت: همکاری بیشتر بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری و پرداخت سریع‌تر تسهیلات طرح احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان استان روند تکمیل و بهره‌برداری از این طرح را شتاب می‌دهد.  

نصیری تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری باید جذب سریع‌تر سهمیه استان در تسهیلات طرح احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان استان را سرعت بخشد.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اجرای طرح احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان استان یکی از مهمترین طرح‌های دولت تدبیر و امید در راستای خدمات‌رسانی به مناطق کمترتوسعه یافته و غیربرخوردار به شمار می‌رود.  

مجید نظری دهکردی تصریح کرد: با اجرای این طرح علاوه بر خانه‌دار شدن ۲ هزار و ۴۴۰ خانوار محروم روستایی در چهارمحال و بختیاری اقدامات لازم در راستای احداث واحدهای مسکونی مقاوم در برابر حوادث غیرمترقبه صورت می‌گیرد.  

وی یادآور شد: با این اقدام خسارت‌های احتمالی ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه به کمترین میزان ممکن خواهد رسید.  

در روند اجرای طرح احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان چهارمحال و بختیاری ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت با بازپرداخت ۱۳ ساله و ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به ازای هر واحد مسکونی پرداخت می‌شود.  

براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ چهارمحال و بختیاری ۹۴۷ هزار و ۷۶۳ نفر جمعیت دارد.  

از این میزان جمعیت ۳۶ درصد در بیش از ۸۰۰ روستای چهارمحال و بختیاری ساکن هستند.  

کد خبر 467362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha