مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
۰ نفر

جانشین رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: هم‌اکنون آزادراه زنجان - قزوین (کیلومتر ۳۵ تا ۸۰) با بارش برف و وقوع کولاک مواجه است.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدعلی عظیمی سه‌شنبه ۱۲ آذر با بیان این که بارش برف و وقوع کولاک از نخستین ساعات صبح امروز در این مسیر ارتباطی آغاز شده است، افزود: از دوشنبه شب (۱۱ آذر ماه)  مسیرهای ارتباطی زنجان - طارم، زنجان - تهم - چورزق، زنجان - خدابنده - همدان و گردنه زنجان - دندی- تخت سلیمان و سلطانیه - خدابنده با ریزش برف و مابقی مسیرها نیز با بارش باران مواجه است.

وی اظهار داشت: تردد وسایط نقلیه در مسیر ارتباطی زنجان - طارم به علت بارش برف و لغزندگی سطح جاده با زنجیر چرخ امکانپذیر است و در غیر این صورت عوامل پلیس راه اجازه تردد به رانندگان را نخواهند داد.

جانشین رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد در تمامی مسیرهای ارتباطی به ویژه جاده‌های برفگیر و کوهستانی این استان، الزامی است.

عظیمی تصریح کرد: در روزهای برفی و بارانی، لازم است رانندگان با سرعت مطمئنه و احتیاط و دقت بیشتری رانندگی و در صورت امکان از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند.

وی افزود: رانندگانی که قصد سفر به مناطق سردسیر و کوهستانی این استان را دارند بهتر است تجهیزات ایمنی زمستانی ازجمله زنجیرچرخ به همراه داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

عظیمی افزود: حوالی ساعات ۱۵:۳۰ روز گذشته (دوشنبه)  در مسیر ارتباطی زنجان - ماهنشان، یک دستگاه خودروی سواری پراید به علت تجاوز به چپ با یک دستگاه وانت نیسان برخورد کرد که بر اثر شدت حادثه ۲ سرنشین پراید مصدوم شدند.

وی ادامه داد: مصدومان حادثه که یک کودک یک ساله و یک زن بودند به منظور مداوا و درمان به بیمارستان انتقال یافتند اما این زن بر اثر شدت صدمات و جراحات وارده جان باخت.  

عظیمی یادآور شد: حوالی ساعت ۱۷/۳۰ روز یکشنبه نیز در مسیر ارتباطی زنجان - خرمدره، برخورد یک دستگاه کامیون با عابر پیاده به مرگ عابر منجر شد و راننده نیز متواری است و برای دستگیری راننده که از صحنه تصادف متواری شده است، تلاش می‌شود.

۶ ماه نخست امسال بر اثر وقوع ۲ هزار و ۳۶۷ فقره حادثه رانندگی در سطح جاده‌های ارتباطی این استان ۱۳۳ نفر کشته شدند که در نیمه نخست سال ۹۷ که به تعداد ۱۴۹ نفر بود ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

۲۸ اکیپ راهداری در ۲۸ گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه روز برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارایه می‌دهند.

کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.

هموطنان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.

کد خبر 467354

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha