لیونل مسی، مهاجم تیم ملی آرژانتین و تیم بارسلونا برای ششمین بار برنده توپ طلای بهترین بازیکن فوتبال مردان شد و کریستیانو رونالدو مهاجم تیم ملی پرتغال را پشت سر گذاشت.

Lionel Messi

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکای اسپورت لیونل مسی در طول ۱۲ ماه گذشته در بازی‌های باشگاهی و ملی در به ثمر رسیدن ۶۳ گل، ۴۳ گل به صورت مستقیم و ۱۷ گل به طور غیر مستقیم، و به عنوان یک بازی‌ساز در حفظ مقام اولی لالیگا برای تیم بارسلونا نقش داشت.

مسی پس از گرفتن جایزه توپ طلا در دوشنبه شب ۱۱ آذر در پاریس در کنار همسر و دو پسرش گفت:‌«می‌خواهم از همه روزنامه‌نگارانی که به من رای دادند و باعث شدند این جایزه به من برسد، تشکر کنم.»

«از همه همکارانم که واقعا نقش بزرگی در بردن این جایزه داشتند، بسیار سپاسگزارم. فوق‌العاده است، از همه شما بسیار سپاسگزارم.»

این نخستین توپ طلایی است که این بازیکن آرژانتینی از سال ۲۰۱۵ یه بعد دریافت می‌کند.

لیونل مسی که اخیرا رکورد ۷۰۰ حضور در تیم بارسلونا را پشت سرگذاشت، ۶۱۴ گل برای این تیم زده و ۳۴ جام قهرمانی از جمله ۱۰ قهرمانی لالیگا و چهار قهرمانی لیگ قهرمانان را با آن به دست آورده است.

برنده شدن مسی به این معناست که توپ طلا در هر ۱۱ سال گذشته بازیکنی از لالیگای اسپانیا رسیده است. سال پیش لوکا مودریچ، کاپیتان تیم ملی کرواسی و بازیکن خط میانی تیم رئال مادرید برنده توپ طلا شد و به انحصار رونالدو و مسی بر این جایزه پایان داد.

مقام دوم بهترین بازیکن سال به ویرجیل فن دایک از تیم لیورپول رسید و کریستیانو رونالدو مهاجم تیم ملی پرتغال و تیم یوونتوس که تا به حال پنج بار برنده توپ طلا شده است، به مقام سوم بسنده کرد.

در فوتبال زنان، نیز مگان راپینو، کاپیتان تیم ملی فوتبال آمریکا که امسال به همراه این تیم برای دومین بار پیاپی برنده جام جهانی فوتبال زنان شد، توپ طلای بهترین بازیکن را به دست آورد. امسال برای دومین سال  است که توپ طلا به بازیکنان فوتبال زنان هم داده می‌شود.

لوسی برونز از تیم ملی انگلستان به مقام دوم و آلکس مورگان هم‌تیمی مگان راپینو به مقام سوم رسید.

توپ طلا (بالون دور) جایزه سالیانه فوتبال از سال ۱۹۵۶ بوسیله مجله فرانس فوتبال اعطا می‌شود. این جایزه در فاصلهٔ سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ میلادی در طی قراردادی با فیفا این جایزه به‌طور موقت با بازیکن سال فوتبال جهان ادغام شد و توپ طلای فیفا نام گرفت. با این حال، این همکاری در سال ۲۰۱۶ میلادی پایان یافت و جایزه تحت نام توپ طلا به کار خود ادامه داد و نام جایزهٔ سالیانهٔ فیفا نیز به بهترین بازیکن مرد فیفا تغییر یافت.

توپ طلا با پیشنهاد گابریل آنو نویسندهٔ ورزشی بر اساس رأی‌گیری میان روزنامه‌نگاران ورزشی به یک بازیکن فوتبال مرد که در فصل گذشته بهترین عملکرد را داشته اعطا می‌شود. پس از سال ۲۰۰۷ میلادی سرمربی‌ها و کاپیتان‌های تیم‌های ملی نیز حق رای پیدا کردند.

توپ طلای زنان (بالون دور فمینین) که به بهترین بازیکن زن فوتبال سال داده می‌شود، از سال ۲۰۱۸ شروع شد و نخستین توپ طلای زنان به آدا هگربرگ از نروژ رسید.

کد خبر 467350

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha