مارتین اسکورسیزی عاجزانه از تماشاگران فیلم‌هایش و فیلم‌های دیگر کارگردانان خواست این آثار را روی گوشی‌های هوشمند نبینند.

Martin Scorsese

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، اسکورسیزی که در آستانه انتشار آنلاین جاری آخرین فیلمش «مرد ایرلندی» روی نتفلیکس با پیتر تراورس، منتقد سینمایی مجله رولینگ استونز صحبت کرده بود، گفت: «پیشنهادم این است که اگر می‌خواهید یکی از فیلم‌های من یا اغلب فیلم‌های دیگر را ببینید- خواهش می‌کنم، خواهش می‌کنم آنها را روی تلفن نبینید.البته دیدن روی روی آی‌پد، یک آی‌پد بزرگ شاید بد نباشد.»

فیلم «مرد ایرلندی» پس از سه هفته اکران در سینماها که همچنان ادامه دارد، از پنجشنبه هفته پیش برای دارندگان حساب نتفلیکس قابل دسترس شده است. نتفلیکس به طور رسمی ارقام مربوط به تماشاگران در سرویس جاری یا ارقام فروش سینمایی فیلم‌هایش را منتشر نمی‌کند، اما احتمالا فروش «مرد ایرلندی» در هر دو جا بالا بوده است.

مردم نظرات متضادی درباره درباره تماشای این فیلم با بازی ستارگانی مانند رابرت دونیرو، آل پاچینو و جو پشی، در سینماها  یا تماشای آن روی صفحات نمایش کوچکتر الکترونیکی ابراز کرده‌اند.

برخی از کاربران با افتخار از خودشان در حال تماشای این فیلم روی آیفون یا ساعت مچی اپل عکس گرفته‌اند.

دیگران راهنمایی برای تقسیم کردن این فیلم سه‌ساعت و نیمه به چند قسمت و دیدن ان به صورت یک مینی سریال ارائه کرده‌اند. اسکورسیزی این شکل تقسیم کردن فیلم را کاملا رد می‌کند. او در مصاحبه‌ای با نشریه اینترتینمنت ویکی گفت: «هرگز فکرش را هم نکنید.»

«چرا که هدف تماشای این فیلم جمع کردن جزئیات است. آن اثر تجمع‌یافته در انتهای فیلم -  با دیدن فیلم در یک جلسه از اول تا آخر - است که اهمیت دارد. سریال‌ها هم عالی هستند. شما می‌توانید در آنها شخصیت‌ها و خط داستانی و چهان‌هایی را که بازسازی می‌شوند، ایجاد کنید، اما این شکل برای این فیلم مناسب نیست.»

اسکورسیزی که خودش در سال ۲۰۱۳ در یک فیلم تبلیغاتی برای آیفون ۴‌اس ظاهر شده بود، با فیلم «مرد ایرلندی» که در آن از پیشرفته‌ترین تکنولوژی دیجیتال برای جوان کردن بازیگران و گفتن داستانی که چند دهه را در برمی‌گیرد، استفاده شده است، بهترین نظرات منتقدان در دوران حرفه‌ای‌اش را به دست آورده است.

کد خبر 467349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha