ستاره تیم ملی قطر توانست بالاتر از دروازه‌بان تیم ملی ایران عنوان بهترین بازیکن سال 2019 آسیا را کسب کند. فوتبال ایران هیچ کدام از عناوینی که نامزد شده بود نتوانست جایزه‌ای بدست آورد.

اكرم عفيف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از "ورزش سه"، در نخستین روزهای ماه دسامبر، مهم‌ترین اتفاق فوتبال آسیا مراسم برترین‌های سال 2019 این قاره است که در زمینه‌های مختلفی جوایز به نفرات برنده اهدا می‌شود. بعد از ظهر امروز این مراسم با حضور نامزدهای کسب عناوین مختلف به همراه مهمانان ویژه و مقامات AFC در کشور هنگ کنگ برگزار شد.

مراسم ویژه AFC به مختصر ترین شکل ممکن برگزار شد و در بخش‌های مختلف حتی تصویری از نامزدهای کسب جوایز هم پخش نشد. کل مراسم به اعلام اسامی نفرات برنده اختصاص داشت و فقط در بخش بهترین بازیکنان زن و مرد، تصاویری از هر سه کاندیدا پخش شد.

مانند روال مرسوم، ابتدا جوایز فدراسیونی به برندگان اهدا شد و سپس برنامه به سمت تقدیم جوایز انفرادی و اصلی حرکت کرد. در قسمت جایزه‌های فردی، 8 جایزه اهدا شد که 4 تا به ژاپن رسید، 3 تا به کره جنوبی و یک جایزه نهایی به اکرم عفیف قطری رسید.

اتفاق مهم دیگری که در مراسم امروز رخ داد، کوتاه ماندن دست فوتبال ایران از جوایز تمام بخش‌ها بود. نه فدراسیون فوتبال ایران توانست ژاپن را شکست دهد و نه نامزدهای ایرانی در بخش‌های انفرادی موفق به کسب جایزه شدند. مهدی جاوید در فوتسال، کتایون خسرویار در بین سرمربیان زن، سردار آزمون در لژیونرها و نهایتا علیرضا بیرانوند در بخش بهترین بازیکن مغلوب رقیبان خود شدند. تنها دفعه‌ای که یک ایرانی روی سن مراسم امروز رفت، لحظه‌ای بود که مهدی تاج جایزه بهترین فوتسالیست سال آسیا را تقدیم توموکی یوشیکاوا ی ژاپنی کرد؛ جایزه‌ای که تا سال قبل، بازیکنان ایرانی

 امسال، اکرم عفیف با قهرمانی در جام ملتهای آسیا، قهرمانی و کسب عنوان بهترین بازیکن لیگ ستارگان قطر و رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شایسته تر از دو رقیب دیگر خود به نظر می رسید. ماکینو هم دو عنوان نایب قهرمانی جام ملتهای آسیا و لیگ قهرمانان آسیا را با ژاپن و اوراوا ردز به دست آورد.

کد خبر 467331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha