حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور از زندان مرکزی یزد بازدید کرد و به گفت‌وگو با مددجویان پرداخت.

مددجویان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور در بازدید از زندان مرکزی یزد، گفت: فردی که به هر دلیل به زندان محکوم می‌گردد، قبل از ورود به زندان مجرم محسوب می‌شود اما در زندان به عنوان مددجو شناخته می‌شود که باید تمام همت و تلاش زندانبانان در جهت آموزش و اثرگذاری مثبت بر روی آنان باشد.

وی تصریح کرد: حرفه آموزی، کلاس‌های فرهنگی، علمی و اخلاقی همه برنامه‌هایی است که می‌تواند مددجویان را برای ساختن آینده‌ای بهتر یاری رساند.
 
این مقام عالی قضایی با بیان اینکه زندان می‌تواند محل کشف استعدادها باشد، گفت: افراد عادی در اجتماع به طور معمول غرق در روزمرگی هستند، اما در زندان به علت فراغت زیادی که وجود دارد می‌شود استعدادهای افراد را کشف نمود و برای ساختن زندگی بهتر به آنان کمک کرد.
 
وی بیان کرد: زندان باید به گونه‌ای عمل کند تا بازگشت مجدد به زندان از سوی افراد به حداقل ممکن برسد.
 
رئیس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مددجویان با تأکید بر این که انسان باید قدر لحظه لحظه زندگی خود را بداند، گفت: نظام اسلامی به سوی حبسِ مدنظر شرع مقدس در حرکت است تا افراد را با رویکرد تربیتی، اصلاح و به اجتماع برگرداند.
 
شایان ذکر است در بازدید رئیس دیوان عالی کشور به همراه مسئولان ارشد قضایی استان یزد از زندان، به مددجویانی که شرایط برخورداری و مشارکت بیشتری در برنامه‌های آموزشی و تربیتی زندان داشتند، ۱۰ روز مرخصی تشویقی اعطاء شد که مورد استقبال خوب مددجویان و مسئولین زندان قرار گرفت.

کد خبر 467305

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha