دامپزشکی قزوین به مراکز طبخ غذا و رستوران‌ها هشدار داد تا به تاریخ انقضای گوشت توجه ویژه داشته باشند.  

گوشت منجمد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یداله کلهر معاون سلامت اداره کل دام‌پزشکی استان قزوین گفت: پیرو گزارشات واصله درباره عرضه و توقیف محموله‌های گوشت منجمد تاریخ منقضی در سایر استان‌ها، به همه مراکز طبخ غذا و رستوران‌ها در استان هشدار داده می‌شود که به تاریخ انقضای گوشت توجه داشته باشند.  

کلهر با اشاره به اعتبار یکساله گوشت گوساله منجمد افزود: برخی از توزیع کنندگان گوشت منجمد، با خرید گوشت‌هایی که تاریخ انقضای چندروزه دارند و یا تاریخ گذشته هستند به دلیل قیمت پایین تر، گوشت‌ها را در رستوران‌ها و مراکز طبخ غذا توزیع می‌کنند که این گوشت‌ها در صورت تاریخ گذشته بودن توقیف خواهد شد.  

او اضافه کرد: تاکنون با شناسایی یک فرد، ۴۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد تاریخ گذشته توقیف شده است.  

معاون سلامت اداره کل دام‌پزشکی استان گفت: مواردی هم گزارش شده که واحدهای غذا پزی پس از انقضای تاریخ گوشت گرم و یا منجمد، محموله گوشت قرمز را از لفاف مربوطه خارج و یا چرخ می‌کنند که تاریخ تولید و انقضای آن مشخص نباشد که در صورت مشاهده مواردی از این دست با فرد متخلف برخورد می‌شود.  

این مقام مسئول تاکید کرد: دام‌پزشکی افرادی را که نسبت به توزیع و مصرف گوشت‌های فاقد مشخصات و یا تاریخ گذشته اقدام کنند، به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.  

معاون سلامت اداره کل دام‌پزشکی به مردم توصیه کرد برای تهیه گوشت منجمد وتازه به تاریخ انقضای مندرج روی گوشت دقت کنند و در صورت مشاهده تخلف مراتب را از طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ به دام‌پزشکی اطلاع دهند.  

کد خبر 467290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha