دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
۰ نفر

محرومیت کشتی‌گیر روس، قهرمانی حاجی‌ئی در تور ایرانی تنیس روی میز و شکست تیم بسکتبال با ویلچر ایران مقابل استرالیا مهم‌ترین خبرهای کوتاه روز دوشنبه (11 آذر) است.

سعدالله‌يف
  • چهار ماه محرومیت برای آزادکار سرشناس روس از سوی اتحادیه جهانی کشتی   

عبدالرشید سعدالله‌یف، آزادکار روس به دلیل اقدام سیاسی که پس از کسب مدال طلای جهان از خود نشان داد، از سوی اتحادیه جهانی کشتی با محرومیت مواجه شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت wrestlingua روسیه، عبدالرشید سعدالله‌یف پس از کسب طلای پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال 2019 جهان در قزاقستان و بعد از این که از سکوی قهرمانی پایین آمد، با درآوردن گرمکن خود تصویر منقش به یک چهره مذهبی را نمایان کرد. وی در فینال وزن 97 کیلوگرم با شکست دادن شریف شریف‌اف از جمهوری آذربایجان به عنوان قهرمانی دست یافته بود.

رشید با نشر پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «السلام علیکم دوستان. با توجه به دریافت کامنت‌های زیاد و حمایتی تصمیم گرفتم در مورد شرایط دیسکالیفه شدنم (رد صلاحیت) مطلبی را منتشر کنم. از قرار معلوم اتحادیه جهانی کشتی در رقابت‌های بزرگ قوانین سختگیرانه‌ای دارد و نمی‌توان در زمان حضور روی سکو لباسی منقش به چهره افراد سیاسی یا مذهبی بر تن داشت. با این وجود برای من تفاوتی ندارد، امام شمیل برای من شخصیتی بزرگ، قابل افتخار و نمونه بوده و خواهد بود. این موضوع نگاه و البته آماده‌سازی من را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. از حمایت‌های شما سپاسگزارم.».

در پی این حکم که با توجه به در پیش نبودن رویدادی مهم، خللی در برنامه‌های این کشتی‌گیر روس ایجاد نمی‌کند، وی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و بار دیگر تاکید کرد احترام ویژه‌ای برای امام شامیل رهبر سیاسی، نظامی و مذهبی جنبش ضدحکومت روسیه در داغستان قائل است.

  • آرمان حاجی‌ئی قهرمان تور ایرانی تنیس روی میز آقایان باشگاه‌های کشور شد

به گزارش سایت فدراسیون تنیس روی میز، در دور سوم مسابقات قهرمانی تور ایرانی آقایان باشگاه‌های کشور که به مدت ۳ روز در اصفهان جریان داشت، آرمان حاجی‌ئی از استان تهران بر بام قهرمانی ایستاد.

در مرحله نیمه نهایی این مسابقات حمیدرضا طاهرخانی، قهرمان دو دور قبل تور ایرانی از قزوین در مصاف با آرمان حاجی‌ئی با نتیجه ۳ بر ۴ مغلوب شد و در دیگر بازی افشین نوروزی از خوزستان در مصاف با سعید احمدیان از آذربایجان شرقی با نتیجه ۲ بر ۴ کنار رفت.

در دیدار پایانی حاجی‌ئی و احمدیان روبروی هم قرار گرفتند که نماینده تهران با پیروزی ۴ بر ۳ به مقام نخست دست یافت، احمدیان سکوی دوم را از آن خود کرد و طاهرخانی و نوروزی نیز بر جایگاه سوم مشترک ایستادند.

  • بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا، اقیانوسیه ۲۰۱۹؛ شکست تیم ملی مردان ایران برابر استرالیا

تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان کشورمان در سومین دیدار خود در مسابقات AOZ  به مصاف تیم استرالیا رفت.

به گزارش سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، در چهارمین روز از رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا و اقیانوسیه تایلند ۲۰۱۹، تیم ملی مردان ایران برابر تیم استرالیا به میدان رفت و با حساب ۷۸ بر ۵۵ نتیجه را واگذار کرد.

تیم ایران روز سه‌شنبه (12 آذر) ساعت ۱۴:۳۰ به وقت محلی به مصاف تایلند می‌رود.

همچنین تیم بانوان کشورمان بعد از ظهر دوشنبه (11 آذر) مقابل تیم ملی هندوستان به میدان خواهد رفت.

کد خبر 467263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha