کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: احتمال آب‌گرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده‌ای و کوهستانی بر اثر بارندگی اواخر روز دوشنبه تا اواخر وقت سه شنبه در بیشتر نقاط استان پیش بینی می‌شود.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ولی بهره‌مند روز دوشنبه ۱۱ آذرماه اظهار داشت: براساس تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی با ورود سامانه بارشی به جو استان، از اواخر امروز تا اواخر وقت روز سه شنبه دوازدهم بارش باران، در ارتفاعات و پاره ای از مناطق سردسیری بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی افزود: به دلیل مدت زمان کوتاه فعالیت این سامانه، آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده‌ای و کوهستانی را خواهیم داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اوج فعالیت این سامانه بارشی صبح روز سه شنبه است و همچنین با توجه به برودت هوا شرایط برای بارش برف در نواحی شهری مهیا می شود.  

بهره مند بیان کرد: سامانه بسیار فعالی نیز روز جمعه صبح این هفته وارد استان می شود و بارش برف و باران در تمامی مناطق استان را در پی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته گرمترین و سردترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب گچساران ۲۳.۸ و یاسوج ۰ درجه سانتی گراد بودهاند.

میانگین میزان بارش باران در استان در سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷۵ میلیمتر کاهش یافته است.

 میزان بارش سال زراعی اخیر (۹۸-۹۹) ۸۰.۵ بوده و میزان بارش مدت مشابه آن (سال گذشته) ۳۵۵.۶ میلیمتر بوده است.

میانگین بلند مدت بارش تا امروز ۸۸.۸ میلیمتر بوده و تفاوت سال زراعی جاری از میانگین بلند مدت بارش تا امروز ۸.۳ - بوده است.

بارش سال زراعی گذشته (۹۷-۹۸) ۸۹۱ میلیمتر بوده است.

دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی ۹۷ و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان‌ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرد.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

 این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

کد خبر 467254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha