مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

فرمانده انتظامی البرز گفت: فردی که به بهانه سرمایه‌گذاری در صنعت پوشاک و خرید ابزارآلات صنعتی، ۴۴ میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده بود، در این استان دستگیر شد.  

دستگیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  مرکز اطلاع‌رسانی پلیس البرز، سردار عباسعلی محمدیان اظهار داشت: در پی‌ارجاع پرونده شکایت از دادسرای عمومی و انقلاب کرجبه پلیس آگاهی استان البرز مبنی بر این‌که فردی به بهانه سرمایه‌گذاری در صنعت پوشاک و خرید ابزارآلات صنعتی از مردم کلاهبرداری کرده، رسیدگی به موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.  

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد؛ متهم با همکاری ۲ نفر دیگر با شناسایی افرادی که تمکن مالی بالایی داشتند با توسل به ترفندهای متقلبانه و دادن وعده‌های واهی، آنها را به مشارکت در سرمایه‌گذاری در صنعت پوشاک و خرید ابزارآلات صنعتی دعوت می‌کرد و پس از دریافت مبالغ هنگفت، تلفن خود را خاموش کرده و به مکان نامعلومی متواری می‌شد.  

ماموران با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند، خودرو سمند متهم در پارکینگ مترو گلشهر کرج پارک است که خودرو را تحت نظر قرار دادند و پس از چند ساعت، ۲ زن که از افراد خانواده متهم بودند، سوار بر خودرو شده و به سمت "صفادشت" استان تهران حرکت کرده و در یک منزل مسکونی مستقر شدند.  

 خودرو مورد نظر همچنان تحت تعقیب کارآگاهان بود تا این‌که ۲ زنی که وارد منزل شده بودند پس از دقایقی به وسیله یک دستگاه خودروی پراید، از مخفیگاهشان خارج و در منطقه "خرمدشت" به متهم اصلی پرونده ملحق شدند.  

ماموران پس از تعقیب و مراقبت خودرو مورد نظر، در یک فرصت مناسب متهم را دستگیر کردند و در این میان تعدادی افراد ناشناس قصد فراری دادن نامبرده را داشتند که با هوشیاری پلیس در این کار ناکام ماندند و متهم اصلی نیز دستگیر شد.  

 ۲ همدست متهم که برای پیگیری موضوع به پلیس آگاهی مراجعه کرده بودند با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.  

 متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته، ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری شدند، اما در مواجهه با مستندات و در حضور تعدادی از مالباختگان به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۴۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۴۴ میلیارد تومان اقرار کردند.  

سردار محمدیان در خصوص شیوه کلاهبرداران گفت: متهمان پس از شناسایی طعمه‌های خود به بهانه سرمایه‌گذاری در شرکت خرید و فروش ماشین آلات صنعتی و واردات پوشاک، آنها را به سرمایه‌گذاری و دریافت سودهای سرشار ترغیب کرده و سرمایه گذاران نیز بدون هیچ تحقیقی مبنی بر احراز هویت شرکت، پول زیادی را برای سرمایه‌گذاری و بردن سود زیاد به وی داده و متهم نیز پس از رسیدن به مقاصد خود از محل متواری شده و دیگر پاسخگوی سرمایه گذاران نبوده است.  

فرمانده انتظامی استان البرز، با بیان این‌که تاکنون ۲۱ نفر از مالباختگان شناسایی شده اند، یادآور شد: تحقیقات برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.

کد خبر 467250

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha