متأسفانه موقعیت جغرافیایی و شرایط محیطی پله های فرار در حریم راه آهن تهران– تبریز در منطقه18باعث شده تا این نقاط به محل خرید و فروش موادمخدر و امور بزهکارانه تبدیل شود. از این رو شهرداری منطقه18 با همکاری نیروی انتظامی و حمایت مسئولان قضایی، طرح پاکسازی و برقراری امنیت اجتماعی ساکنان را با جدیت دنبال می کند.

راه آهن

همشهری آنلاین/ مریم قاسمی:‌ معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه18 با بیان اینکه رفع معضلات اجتماعی حریم خط راه آهن تهران – تبریز به ویژه محدوده پله های فرار و زیرگذرها در اولویت کاری مسئولان شهرداری منطقه18 قرار گرفته اضافه کرد: «طبق هماهنگی های به عمل آمده، این محل ها به طور روزانه پاکسازی و ساماندهی می شود. در حریم 13کیلومتری خط تهران– تبریز حدود 20پله فرار وجود دارد که مشکلات عدیده ای برای شهروندان ساکن در محله های نعمت آباد، شهرک صادقیه، چهارراه یافت آباد، خلیج فارس، شادآباد و... به وجود آورده که قصد داریم با همکاری ارگان های مربوطه به این نوع مشکلات خاتمه دهیم. طبق گزارش های مردمی اهالی هنگام تردد از مسیر پله های فرار یا رو گذر خط آهن با اراذل و اوباش و زورگیرانی روبه رو می شوند که امنیت جانی و مالی آنها را به خطر می اندازند.»

به گفته «مصطفی حسنی» ورودی پله های فرار حریم خط راه آهن تهران- تبریز محل امنی برای تجمع و امور بزهکارانه معتادان و خلافکاران شده است. موقعیت خاص این محل ها باعث شده که افراد بزهکار در این نقاط پنهان و مخفیگاهی برایشان ایجاد شود. این افراد با سوءاستفاده از این موقعیت اقدام به سرقت و زورگیری می کنند و در کنار این موضوع به راحتی مواد مخدر خرید و فروش می کنند.

حسنی اضافه کرد: «قصد داریم حریم خط راه آهن را با کاشت گل و گیاه، نصب صندلی، پایه چراغ روشنایی، جدول کشی و رنگ آمیزی بهسازی کنیم. یعنی این محل های عمومی و پرتردد را به نقطه ای تبدیل کنیم تا مردم و ساکنان در آن حساس امنیت و آرامش کنند و از سوی دیگر پاتوق  و دورهمی خلافکاران برای همیشه از آنجا برچیده و محو شود.»

وی گلایه هایی هم از شرکت راه آهن تهران و حومه کرد و گفت: «گاهی وقت ها به جای همکاری برای رفع مشکلات شهروندان شاهد مانع تراشی هستیم. مثلاً شهرداری منطقه18 با صرف بودجه و بسیج امکانات و تجهیزات می خواهد برای ساماندهی حریم خط راه آهن اقدام کند، اما متأسفانه مسئولان شرکت راه آهن اجازه این اقدام خوب و موثر را به صورت کامل ندادند و اذعان می کنند که این اراضی متعلق به راه آهن تهران و هرگونه اقدامی در این بخش نیازمند پرداخت هزینه آن به شرکت راه آهن تهران است.»

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه18در پایان گفت: «به هر ترتیب آرامش و امنیت ساکنان منطقه18 برای مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین منظور با هماهنگی های به عمل آمده با مدیر مرکز رفاه و خدمات اجتماعی و کلانتری ها بازدید، ساماندهی و پاکسازی محل به صورت روزانه انجام می شود.»

کد خبر 467239
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha