رئیس مجمع نخبگان استان مرکزی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در مسایل صنعتی استان مرکزی مانند آنچه که درهپکو، آذرآب و واحدهای صنعتی دیگر استان اتفاق افتاد طرح و ایده برای کاهش مشکلات و رسیدگی به وضعیت کارگران وجود داشت اما کاری به دبیرخانه مجمع ارجاع نشد.

هپکو

به گزارش همشهری‌آنلاین، موثرین استان مرکزی دربخش های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، صنعتی و کشاورزی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال ارایه برنامه های کاربردی و راهکار برای کاهش مشکلات استان هستند اما تاکنون ازسوی مسئولان دولتی در استان مرکزی ارتباطی با نخبگان عضو مجمع برقرار نشده است تا از این برنامه ها به نفع مردم در استان استفاده شود.

رئیس مجمع نخبگان استان مرکزی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با همشهری آنلاین، با اشاره به شکل‌گیری مجمع نخبگان استان مرکزی در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مقام معظم رهبری با هدف تحقق اهداف و برنامه‌های برنامه ششم توسعه کشور به دولت فرامینی را ابلاغ کردند. در همین راستا، به مجمع تشخیص مصلحت نظام ماموریت داده شد تا به عنوان بازوی کمکی مقام معظم رهبری، درقالب اختیارات قانونی خود برنامه‌ها، راهبردها و اهداف برنامه ششم توسعه را منهای امور اجرایی که خاص دولت است، پیگیری کند.

عبدالله سهرابی افزود: برای تحقق برنامه ها و سیاست های اقتصادی برنامه ششم توسعه، شناسایی ظرفیت هر استان دردستور کار قرارگرفت. از ۲ سال پیش تاکنون برای شناخت این ظرفیت‌ها، در مجمع تشخیص مصلحت نظام میز نخبگان هر استان با حضور موثرین سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، صنعتی، مدیران اجرایی و امنیتی شکل گرفت.

وی اضافه کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام، استان مرکزی را به دلیل شرایط خاص صنعتی، قرارگرفتن در شاهراه انرژی کشور و نیز نزدیکی با استان‌های حساسی مانند لرستان، قزوین، تهران و قم در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است و از این رو،  با دعوت از مدیران استانی، استانداران سابق، فعالان بخش‌های مختلف میز نخبگان استان را شکل داد.

رئیس مجمع نخبگان استان مرکزی در مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ساختار میز نخبگان استان مرکزی گفت: میز نخبگان در مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدا با ۸ کمیته تخصصی کار خود را آغاز کرد. این تعداد اکنون به ۴ کمیته شامل کمیته‌های برنامه‌ریزی و مدیریت، صنعت و معدن، کشاورزی و سیاسی و اجتماعی کاهش یافته است. برای اداره این کمیته ها مسئولانی از بخش های مختلف و نخبگانی که در سال های دور ونزدیک در استان مرکزی مسئولیت اداره امور را داشتند و آشنایی کافی با ظرفیت‌های استانی داشتند به کار گرفته شده‌اند. در میز استان مرکزی، مسئولانی از سطح معاون رییس جمهور، قادم مقام بانک مرکزی، معاونین وزرا، مدیران سازمان ها، نهادها و ارگان ها مسئولیت دارند.

سهرابی با بیان این‌که استان مرکزی به دلیل شرایط خاص خود از تحریم‌ها آسیب بیشتری خورده است، افزود: استان مرکزی را با صنعت آن در کشور می‌شناسند. با خروج آمریکا از برجام و اعمال فشارهای غیر قانونی بر صنعت، بخشسی از صنایع استان مرکزی با چالش های جدی رو به رو شده و آسیب دیدند. در مجمع تشخیص مصلحت نظام و کمیته صنعت میز استان مرکزی، تلاش کردیم با استفاده از راهکارهایی که از سوی نخبگان طرح شد از انسداد در فعالیت واحدهای صنعتی در استان جلوگیری کنیم که متاسفانه از سوی کارگزاران دولتی دراستان به این راهکارها توجهی که باید، نشد.

وی تاکید کرد: متاسفانه دستگاه های دولتی با مجمع نخبگان استان مشورت نمی‌کنند. در مسایل صنعتی استان مرکزی مانند آنچه که درهپکو، آذرآب و واحدهای صنعتی دیگر استان اتفاق افتاد طرح و ایده برای کاهش مشکلات و رسیدگی به وضعیت کارگران وجود داشت اما، هماهنگی و همکاری را از سوی دستگاه‌های دولتی در استان ندیدیم و کاری به دبیرخانه مجمع ارجاع نشد.

رئیس مجمع نخبگان استان مرکزی درمجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: براساس قانون، مجمع اجازه این‌که به امور اجرایی ورود کند ندارد اما، مسئولان استان مرکزی با استفاده از ظرفیتی که در مجمع وجود داشت می‌توانستند ازمشورت‌ها و توان نیروهایی مجمع استفاده کنند و برای برون رفت از مشکلات با مجمع هم‌افزایی می کردند. اکنون این آمادگی در مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود دارد تا با مسئولان استانی در موضوعات مختلف همکاری کند. حتی در مجمع ادواری استانداران هم بحث‌هایی انجام شده است که از تجربه و ایده های استانداران سابق استان مرکزی برای بهبود بیشتر امور استفاده شود تا بتوانیم به تعبیر رهبری از این پیچ خطرناک عبور کنیم.

سهرابی با تاکید بر این‌که مجمع تشخیص مصلحت نظام با راه‌اندازی مجمع نخبگان در اهر استان به دنبال موازی کاری با نخبگان در استان‌ها نیست، گفت:در سال های قبل شاهد فعالیت مقطعی مجامع نخبگان دراستان‌ها بودیم. مردم ما مردمی با ایده های بسیار هستند اما، ساختار کشور حزبی و سیاسی نیست و بیشتر فعالیت هایی که در حوزه نخبگان دراستان ها شده است بیشتر فعالیت هایی مردمی بوده که در جای خود قابل قدردانی و تشویق است. تشکل های فعال در این حوزه ها نتوانسته اند دوام و بقای کافی پیدا کنند و بعد از چندی کارکرد خود را از دست می دهند. در مجمع تشخیص مصلحت نظام و میز نخبگان در استان مرکزی این آمادگی را داریم تا از ظرفیت کانون ها و انجمن های نخبگان فعال در خود استان ها استفاده و از ایده های آنان بهره ببریم. ما فارغ از هرنگاه سیاسی و جناحی پذیرای دیدگاه ها و سلایق مختلف هستیم این را در ترکیب اعضای کانون نخبگان استان می توان مشاهده کرد.  

کد خبر 467232

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha