رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: اگر می خواهیم بر این شرایط اقتصادی فائق آییم باید توسعه بخش کشاورزی را جدی بگیریم چرا که بدون شک منجر به ایجاد اشتغال و کسب درآمد می شود.

خالد جعفری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، خالد جعفری با اشاره به اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار به ویژه تولید انگور (رشه)، اظهار داشت: وجود مراکز خرید برای خرید این محصول و رفع دغدغه باغداران و مهمتر از آن ایجاد اشتغال و افزایش معیشت باغداران تحول بسیار خوبی در این زمینه ایجاد می کند.

وی افزود: برای توسعه باغات انگور دیم بر اساس بررسی های سطوح شناسایی شده در سطح شهرستان ها یک میلیون و ۱۰۰ هزار قلمه مورد نیاز است که در حال حاضر ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار اصل قلمه تامین و به منظور تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه، ۶۰۰ هزار قلمه دیگر در استان مورد نیاز است و امیدواریم با توجه به فصل سرما بزودی مابقی آن تامین شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: همچنین در راستای تجهیز اراضی کشاورزی استان به شبکه های آبیاری تحت فشار اکنون برای هر هکتار ۱۳ میلیون تومان کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت می شود که سامانه های آبیاری سد سورال و عباس اباد بانه نیز در حال اتمام است.

جعفری یادآور شد: در راستای توسعه شیلات در استان کردستان نیز ۲۰۰ هزار بچه ماهی در سد وحوت سنندج رها سازی خواهد شد و همچنین با تصویب این طرح در کارگروه اقتصاد مقاومتی، تامین اعتبار این رهاسازی انجام شده است.

وی با بیان اینکه هدف گذاری برای تولید ۱۸هزار تن ماهی در دست برنامه ریزی است، بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار تن این طرح محقق شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: شناسایی منابع آبی در استان برای تولید ماهی در اولویت قرار دارد که با توجه به موفقیت استان در صادرات ماهی به روسیه ارتقای این حوزه لازم و ضروری است.

جعفری اظهار داشت: تا کنون ۱۶۰ میلیارد تومان طرح به بانک ها معرفی شده که ۵۶ میلیارد تومان آن زیر بخش های مختلف بخش کشاورزی پرداخت شده است و همچنین از ۱۲ میلیارد تومان اعتبار مصوب از تبصره استانی ۱۸، یارانه سود تخصیص یافت که توانستیم در این خصوص حدود ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و ۱.۲ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ای صرفا برای احداث باغ پرداخت کنیم.

وی افزود: از ۲۱ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض سهم استان برای خسارت دیدگان سیل فروردین ۹۸ نیز مقدار ۵۰ درصد آن تخصیص یافته که تا کنون ۷.۷ میلیارد تومان بین خسارت دیدگان توزیع شده است.

کد خبر 467230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha