دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: اعضای مدیریت بحران استان در پی اخطاریه هواشناسی به منظور آمادگی هر چه بیشتر برای مقابله با حوادث طبیعی غیر مترقبه در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

مدیریت بحران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد فلاحی روز دوشنبه ۱۱ آذرماه اظهار داشت: روز گذشته سازمان هواشناسی کشور و استان کردستان در قالب اخطاریه‌ای نسبت به وقوع بارندگی های سیل آسا در برخی مناطق غرب و شمالغرب کشور ا ز جمله کردستان هشدار دادند.

وی افزود: مدیریت بحران کردستان نیز با انجام تمهیدات لازم در این خصوص بر آمادگی بیشتر دستگاه های خدمات‌رسان سطح استان تاکید و در شهرستان‌ها نیز اقدام به تشکیل جلسه ستادی خود برای حفظ آمادگی کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کردستان با بیان اینکه هم اکنون تمام دستگاه‌های عضو مدیریت بحران تا پایان تاریخ هشدار (۱۲ آذر ماه جاری) در آماده باش کامل هستند، اضافه کرد: توصیه می‌شود مردم نیز در این دو روز از انجام سفرهای غیر ضروری بویزه در مناطق کوهستانی، اطراف رودخانه و مسیل ها خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی کردستان نیز گفت: طبق آخرین نقشه‌های هواشناسی، یک سامانه بارشی از روز شنبه وارد آسمان کردستان شده و با توجه به تقویت آن در روز گذشته پیش‌بینی می‌شود مقدار بارش‌های آن از امروز شدیدتر شود.

رحیم صدیقی افزود: پیش بینی می‌شود فعالیت این سامانه در نیمه جنوبی شامل کامیاران، سنندج، موچش، دهگلان و قروه و بخش‌های غربی استان شامل سروآباد، منطقه اورامان، مریوان، بانه و سرشیو سقز و همچنین مناطق مرکزی به ویژه ارتفاعات چهل چشمه و سارال دیواندره قابل ملاحظه باشد.

وی یادآور شد: فعالیت این سامانه به شکل باران و در ارتفاعات به شکل برف و باران پیش‌بینی می‌شود فعالیت آن از اواخر امروز دوشنبه بیشتر خواهد شد.

صدیقی تاکید کرد: بارش باران، مه آلودشدن هوا، کاهش دید، احتمال رعد و برق و کاهش نسبی دما، آبگرفتگی موقت معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد از جمله مخاطرات استقرار سامانه با رشی در آسمان این استان است.

وی اظهار داشت: هواشناسی توصیه می‌کند مردم از سفرهای غیر ضرور خودداری کرده و در صورت انجام سفر تجهیزات زمستانی همراه خود داشته و به  هشدارها و اخطاریه‌ها توجه جدی کنند.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان نیز در این ارتباط گفت: هم اکنون تردد در تمام جاده‌های استان باز و ترافیک روان به صورت عادی جریان دارد.

دانش زندی اظهار داشت: در جاده‌های با مبدا مریوان به سمت سقز، پایانه مرزی باشماق و سروآباد هم اینک شاهد بارش شدید باران و لغزندگی جاده ها هستیم لذا به رانند گ ان توصیه می‌شود در این محورها با احتیاط بیشتری رانندگی کنند

وی افزود: روند بارش‌ها از بامداد امروز در این شهرستان شروع شده و با توجه به پیش‌بینیها و اخطاریه‌های هواشناسی احتمال اینکه تا فردا سایر نقاط استان را درگیر کند، وجود دارد.

میزان بارندگی در کردستان از ابتدای مهر تا ۲۹ آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل با ۴۱ درصد کاهش از ۱۰۱ میلی‌متر به ۶۱ میلی‌متر رسید.

سال  زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.

کد خبر 467218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha