دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: طبق آخرین آمار حدود ۲۵ هزار بخاری نفتی که علمک گاز داشته‌اند، از مدارس کشور جمع‌آوری شدند.

بخاري نفتي در مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، مهرالله رخشانی‌مهر افزود: بیشترین آمار مربوط به استان‌های لرستان و فارس بوده که همه بخاری‌های نفتی‌شان جمع‌آوری شده است.

وی اضافه کرد: ما دیگر در مدارس، بخاری‌های نفتی با علمک گاز نداریم. اگر هم در برخی مدارس به صورت موردی باقی مانده، باید جمع‌آوری شوند. در این میان یک سری بخاری‌های نفتی ِبدون زیرساخت گاز هم باقی مانده که آنها هم باید جمع شود.

رخشانی‌مهر گفت: حدود ۲۷ هزار بخاری نفتی در کلاس‌های سراسر کشور داریم که زیرساخت گاز ندارند. البته بخاری‌های استانداردی هستند، اما وجود بخاری نفتی یا شعله مستقیم داخل کلاس درس ممنوع است. به همین دلیل این بخاری‌ها هم از نظر ما استاندارد نیستند و باید جمع‌آوری شوند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: پس از آتش‌سوزی در مدرسه شین‌آباد و از سال ۹۱ به بعد، تلاش‌های زیادی برای استانداردسازی در حوزه سیستم‌های گرمایشی و بخاری‌های در مدارس انجام شد. برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با کمک رادیاتورهای برقی و اسپیلت‌های دوزمانه، بخاری‌های نفتی باقیمانده را جمع کنیم.

وی گفت: حدود ۶۳ هزار بخاری گازی استاندارد در مدارس داریم. این بخاری‌ها استاندارد هستند و خطرشان نسبت به بخاری‌های نفتی خیلی کمتر است، ولی با این حال وجود شعله مستقیم در کلاس‌های درس ممنوع است. به همین دلیل ما در گام‌های بعدی این بخاری‌ها را جمع خواهیم کرد.

رخشانی‌مهر در خصوص برنامه‌های آینده برای جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در مدارس مناطق محروم کشور، گفت: برنامه‌ ما برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس شامل سه مرحله می‌شود؛ گام اول جمع‌آوری بخاری‌های نفتی با علمک گاز، گام دوم جمع‌آوری بخاری بدون علمک گاز و گام سوم جمع‌آوری شعله مستقیم از داخل کلاس درس.

این مسئول اظهار کرد: گام اول این اقدامات تمام شده و اکنون در حال برداشتن گام دوم هستیم. این اقدام نیازمند یک برنامه میان‌مدت است. البته اگر در سال آینده اعتبارات را مانند امسال به ما بدهند، می‌توانیم مرحله دوم را اجرا کنیم.

رخشانی‌مهر درباره اعتبارات هزینه شده برای جمع‌آوری بخاری‌های نفتی گفت: تا الآن حدود ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای سیستم‌های گرمایشی گرفتیم و میان استان‌ها توزیع کرده‌ایم.  

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درباره اعتبار موردنیاز برای جمع‌آوری بخاری‌های نفتی فاقد علمک گاز گفت: حدود۳۴۰ میلیارد تومان نیاز داریم تا بخاری‌های نفتی فاقد علمک گاز را جمع‌آوری کنیم که البته اعتبار امسال ما کفاف انجام گام دوم را می‌‎‌دهد، ولی برای جمع آوری بخاری با شعله مستقیم به دلیل اینکه شعله مستقیم ممنوع است، سال آینده این کار را انجام خواهیم داد.

کد خبر 467217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha