معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کردستان، گفت: در سال جاری موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

آنفلوانزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ناصر مخدوم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق مراقبت‌های فعال و غیر فعال این اداره کل در سطح استان تاکنون موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغداری صنعتی و واحدهای مرغ بومی مشاهده نشده است.

وی افزود: بر این اساس دامپزشکی به صورت مستمر از مرغداری‌های فعال استان کردستان بازدید و نمونه برداری کرد و اقدامات نظارتی و بیوسکیورتی را در واحدهای تولیدی اعمال و همچنین از کشتارگاه‌های طیور استان نظارت و اقدامات قرنطینه‌ای بهداشتی را کنترل می‌کنیم.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کردستان، بیان کرد: دامپزشکی استان با برگزاری دوره‌های آموزشی و صدور اطلاعیه، واحدهای مرغداری و اهالی روستاها را نسبت به خطرات و راه‌های مقابله با این بیماری آگاه کرده است.

مخدوم خاطرنشان کرد: دامپزشکی کردستان در راستای جلوگیری از ورود طیور آلوده تمام تلاش خود را بکار بسته که در این راستا در سال گذشته ۲۸۵ هزار قطعه جوجه یک روزه در مبادی مرزی این استان کشف شد و متخلفان قصد خروج این محموله ها به خارج از کشور را داشتند که با همکاری مراجع انتظامی معدوم سازی شدند.

وی به شهروندان اطمینان داد تخم مرغ و گوشت مرغی که تحت نظارت دامپزشکی وارد چرخه مصرف می‌شوند، فاقد هر گونه بیماری بوده و کاملا کنترل شده هستند.

کد خبر 467214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha