رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به حباب قیمتی موجود در کالاها گفت: فروشگاه زنجیره‌ای، این حباب قیمتی را در قالب تخفیفات ارائه می‌دهند که منجر به بروز مشکلاتی برای اصناف شده است.

كالا هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، "سعید ممبینی" در پنجمین اجلاس هفتمین دوره هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران در هتل فردوسی، افزود: مقرر شده در این زمینه ستاد تنظیم بازار به تصمیم‌گیری و رفع مشکل بپردازد.

 وی با اشاره به آغاز طرح سهمیه‌بندی بنزین از بیست و چهارم آبان ماه، بیان داشت: در ابتدای اعمال طرح و اعلام تصمیم توسط مسئولان وزارت صنعت، تاکید بر آن بود که این اتفاق منجر به التهاب در بازار نشود.

وی ادامه داد: احتمال افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها و اینکه سوداگران با احتکار موجب کمبود کالا در بازار شوند، دغدغه ‌اصلی مسئولان بود.

ممبینی ادامه داد: نخستین تاثیر موضوع سهمیه‌بندی بنزین بر کرایه‌های حمل و نقل و تامین کالاهای اساسی بود، به همین منظور طی جلساتی که با اتحادیه‌های مختلف از جمله اتحادیه بنکداران برگزار کردیم این موضوع مدیریت شد.

این مقام صنفی اظهار داشت: نخستین تاثیر هزینه‌های سوخت در پایتخت، روی قیمت میوه و خواربار بود، در این زمینه با اتحادیه میوه فروشان و بارفروشان و همچنین اتحادیه وانت‌بارها توافق و تفاهم شد، به طوری که اتحادیه وانت‌بارها به مدت دو هفته اجازه افزایش کرایه حمل بار را نداد.

وی اضافه کرد: همچنین جلساتی با اتحادیه نانوایان در موضوع حمل و نقل آرد، اتحادیه توزیع‌کنندگان، تعمیرکاران و انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی برگزار شد.
به گفته ممبینی‌، به این نتیجه رسیدیم که لوازم خانگی کاهش قیمت نیز داشته است‌ اما برخی لوازم یدکی آنها به ویژه لوازم یدکی که از خارج از کشور تامین می‌شد با افزایش قیمت مواجه شدند.

 وی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات متعدد با اتحادیه کشوری سی ان جی برای افزایش تولید مخازن مربوطه و اتحادیه تاکسی تلفنی‌های کشور برای افزایش سهمیه سوخت آنها، همچنین صدور پروانه فعالیت برای صنوف سیار مثل وانت‌بارها نیز در دستور کار قرار گرفت.

رییس اتاق اصناف ایران در پایان تاکید کرد: کمترین تخلف را در روزهای گذشته از سوی اصناف شاهد بودیم، هر چند منکر گران فروشی نیستیم اما با تعهدی که در اصناف بود جلوی بسیاری از التهابات گرفته شد.

کد خبر 467193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha