مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
۰ نفر

رییس شبکه دامپزشکی شازند گفت: نخستین‌بار در شازند زمینه صادرات شترمرغ زنده فراهم شده است و ۱۵ قطعه جوجه به یکی از کشورهای همسایه ارسال شد.

شترمرغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «رضا معینی مقدم» دوشنبه ۱۱ آذر با اعلام این خبر افزود: این محموله صادراتی نخستین‌ تجربه صادرات واحد پرورش ۶۰۰ قطعه‌ای شترمرغ در شازند است که بستر را برای تقویت بازاریابی خارجی و صادرات این پرنده گسترد.

وی ادامه داد: این شترمرغ ها برای بازاریابی و معرفی محصولات تولیدی شهرستان شازند در بازارهای خارجی صادر شده و بر اساس برنامه‌ریزی صادرات این محصول به سایر کشورهای منطقه در دستور کار قرار دارد.

 رییس شبکه دامپزشکی شازند خاطرنشان کرد: تکیه بر صادرات در پرورش شترمرغ علاوه بر ارزآوری برای استان مرکزی و شهرستان شازند، افزایش تولید و اشتغال‌زایی را رقم می‌زند.

معینی مقدم یادآورشد: ۴۵ هزار تن بچه ماهی زنده در قالب ۹ محموله امسال با نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان شازند به خارج از کشور صادر شده‌است.

وی ادامه داد: ۹۶ تن پودر گوشت نیز امسال با نظارت دامپزشکی استان مرکزی از شهرستان شازند به خارج از کشور صادر شده‌است.

رییس شبکه دامپزشکی شازند حاطرنشان کرد: یک میلیون و ۲۹ هزار و ۸۲۰ قطعه جوجه یک روزه و پنج میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه تخم چشم زده ماهی قزل‌آلای نیز با نظارت شبکه دامپزشکی از این شهرستان به خارج از کشور صادر شده‌است.

یک  مرکز مایه‌کوبی، ۲ داروخانه دامپزشکی، ۲ واحد درمانگاه تمام وقت، سه دامپزشک نیمه وقت، یک کشتارگاه صنعتی طیور و ۲ کشتارگاه دام بخش خصوصی تحت نظارت شبکه دامپزشکی شازند در این شهرستان فعال است.

۶۰ واحد پرورش طیور شامل ۲ واحد مرغ تخمگذار و ۵۸ واحد پرورش مرغ گوشتی در شازند فعال است و این شهرستان از نظر شمار واحدهای پرورش طیور رتبه نخست را در سطح استان مرکزی دارد.

کد خبر 467184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha