نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه برای ایجاد اشتغال پایدار و نهضت تولید در کشور و استان سمنان مطلوب نیست.

صنعت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حمید علوی روز دوشنبه ۱۱ آذرماه افزود: بسیاری از دانش آموختگان دانشگاهی در رشته‌های مختلف تحصیلی برای کار در واحدهای صنعتی مهارت قابل اجرا و کاربردی ندارند.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی قبل از جذب نیروی کار دانش آموخته کلاس‌های آموزشی برای این افراد برگزار می‌کنند که این امر به این معنا است که دانشگاه نقش خود را در تربیت نیروی ماهر به خوبی انجام نداده است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: رفع مشکلات اقتصادی و رونق تولید در کشور نیازمند تحول فکری در جامعه است و نهضت تولید باید به باور تبدیل شود.

علوی تصریح کرد: رفع مشکلات زیرساختی و تغییر رفتار دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با اهمیت سرمایه‌گذاری‌ باید به عنوان اصل کاربردی مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: صنعت در کشور به دلیل فشارهای خارجی و تحریم و از سوی دیگر نبود برنامه‌های منجسم در حمایت از تولید مظلوم واقع شده است و بیشترین خسارت‌ها به زیرساخت‌های بخش تولید در سال‌های گذشته به دلایل مذکور وارد شده است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: گفتمان‌سازی اهمیت تولید به عنوان مولفه مهم برای توسعه کشور در دستور کار مسوولان و صنعتگران قرار گیرد.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد و سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است، براساس آمار بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنعتی و تولیدی در استان سمنان از نوع کوچک و متوسط است که به دلیل فرسودگی ماشین‌آلات خط تولید و مشکلات زیرساختی صادرات‌محور نیست و نهضت تولید را با کندی مواجه کرده است.

براساس سایت مرجع دانشگاه ‌های ایران در استان سمنان ۲۳ مرکز علمی و دانشگاهی وجود دارد که ۶۵ هزار و ۵۸۹ دانشجو و سه هزار و ۶۱۷ استاد و عضو هیات علمی دارد، البته در آمار گفته شده اطلاعات دانشگاه‌های فنی و حرفه ای لحاظ نشده است.

کد خبر 467173

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha