مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: عشایر این استان در کلاس‌های آموزشی مبارزه و مهار بیماری‌های واگیر دامی نام‌نویسی کرده و در آن‌ها شرکت کنند.

عشایر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مراد خادم روز دوشنبه ۱۱ آذرماه افزود: با سردی هوا احتمال شیوع انواع بیماری دامی مانند تب برفکی در بین دام شدت می‌گیرد که عشایر استان برای مقابله با شیوع این بیماری‌ها در کلاس‌های آموزشی اداره کل دامپزشکی در شهرستان‌های سمنان شرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل افزایش تلفات دام به دلیل بیماری‌های واگیر در بخش روستایی و عشایری استان سمنان، آگاه نبودن دامدار از مسایل علمی برای شناسایی علایم بیماری‌های دام است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان ادامه داد: با همکاری اداره کل دامپزشکی استان طرح مایه‌کوبی دام سبک عشایر در نقاط مختلف استان در دستور کار است و این طرح با حمایت مسئولان مربوط تا پایان سال در مناطق قشلاقی سمنان اجرایی می‌شود.

خادم اضافه کرد: برای اجرای طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک عشایر استان سمنان اعتبارهای خوبی پیش‌بینی شده است و عشایر به صورت رایگان می‌توانند دام‌های خود را مایه‌کوبی کنند.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: سقط جنین در دام‌های آبستن، افت وزن دام و تلفات ناگهانی از نشانه‌های احتمال بیماری تب برفکی در بین دام‌های سبک و سنگین است.

شهروندان با مشاهده هرگونه تخلف می توانند مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان خود یا با شماره تلفن ۱۵۱۲ موارد مشکوک را در ۲۴ ساعت شبانه روز اطلاع رسانی کنند.
بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.

کد خبر 467165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha