رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بن، ‌علت تاخیر در برداشت محصول هویج را از منطقه آزادگان این شهرستان، اختلاف ملکی کشاورزان با اداره آب‌منطقه‌ای استان اصفهان عنوان کرد.  

کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، باقر باقری رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بن در استان چهار محال و بختیاری، دوشنبه ۱۱ آذر اظهار داشت: عده‌ای از کشاورزان روستای آزادگان شهرستان بن در سال زراعی جاری در بیش از ۴۰ هکتار از اراضی حوزه آبگیر سد زاینده رود که در تملک اداره آب‌منطقه‌ای استان اصفهان است، مبادرت به کشت محصول هویج کرده بودند که در زمان برداشت با محدودیت قانونی مواجه شده‌اند.  

وی دخالت سازمان جهاد کشاورزی چهار محال و بختیاری را در کشت غیر مجاز محصول هویج را در محدوده دریاچه پشت سد زاینده رود قانونی ندانست و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، کشاورزان منطقه می‌توانند با ارائه تعهد رعایت قوانین ملکی در سال زراعی آینده محصول هویج امسال خود را برداشت کنند.  
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بن، همچنین با اشاره به اجرای سیستم‌های نوین آبیاری‌نوین در ۲۳۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: با اجرای این طرح تحولی در افزایش راندمان تولید محصول کمی و کیفی منطقه ایجاد می‌شود.  

باقری افزود: با اجرای این طرح‌، میزان تولید محصولات کشاورزی به صورت چشمگیری افزایش می‌یابد چرا که سیستم آبیاری هوشمند باعث افزایش محصولات در واحد سطح می‌شود.  

وی، کم آبی در بخش کشاورزی را ناشی از برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی و روش‌های نامناسب آبیاری غرقابی در سال‌های اخیر دانست و گفت: استفاده از روش‌های آبیاری نوین می‌تواند آثار مثبتی در اصلاح سامانه مصرف آب در بخش کشاورزی داشته باشد.  

سطح زیر کشت باغات شهرستان بن ۶ هزار و ۸۳۴ هکتار است که سالانه حدود ۲۴هزار و ۳۹۰ تن محصولات باغی از جمله گردو، بادام، هلو و گیلاس از آن برداشت می‌شود.  

کد خبر 467159

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha