مدیر آب و فاضلاب روستایی اردستان گفت: روزانه ۱۵۰ مترمکعب آب شرب بین روستاییان توزیع می‌شود که این رقم نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

توزيع آب بين روستاييان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رضا دهقانی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های شرکت آبفار بهسازی و تعویض شبکه آب و فاضلاب روستایی است که نقش مؤثری در صرفه‌جویی آب دارد. به تازگی عملیات لوله‌گذاری و تعویض انشعابات روستای کهنگ با ۵۰ مورد انشعاب انجام شده است. هدف از اجرای این طرح‌ها جلوگیری از هدر رفت آب و تأمین آب سالم و کافی برای روستاییان است.

وی افزود: با بارندگی‌هایی که از ابتدای سال جاری تاکنون داشته‌ایم، ۴ روستای شهرستان را از مدار آب‌رسانی سیار خارج کرده‌ایم. همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۳ روستا از سیستم آبرسانی سیار خارج شدند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی اردستان، استان اصفهان با بیان این‌که در حال حاضر به ۵۲ روستا در شهرستان اردستان آبرسانی سیار انجام می‌شود، گفت: همکاران ما روزانه ۱۵۰ مترمکعب آب شرب را با ۵ تانکر بین روستاییان توزیع می‌کنند که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

دهقانی با بیان این‌که شهرستان اردستان ۱۲ هزار مشترک روستایی دارد که بیش از ۱۳ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم برخوردار هستند، تصریح کرد: شبکه آبرسانی روستایی شهرستان اردستان شامل ۴۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۲۳۰ کیلومتر خط انتقال است و آب مورد نیاز ۱۵۰ روستای دارای سکنه از ۵۴ حلقه چاه، چشمه، قنات و شبکه آبرسانی اصفهان به اردستان تأمین می‌شود.

کد خبر 467138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha