دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از ابلاغ ۵ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال اعتبار طرح قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری به استان خبر داد و گفت: از اعتبار ابلاغ شده، مبلغ ۳ میلیارد و ۱۷ میلیون ریال به ۲ هزار و ۶۵۵ طرح پرداخت شده و این تعداد طرح در استان خوزستان برای ۵ هزار و ۱۷۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

اشتغال روستایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید سعید حسینی‌نژاد شامگاه یکشنبه ۱۰ آذرماه در هشتمین جلسه کمیته نظارت بر طرح‌های قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، خلاصه‌ای از وضعیت اشتغال روستایی و عشایری، تسهیلات پرداخت شده و میزان اشتغال ایجادشده را در قالب گزارشی ارائه داد.

دبیر کمیته نظارت بر طرح‌های قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان گفت: اعتباری معادل ۵ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال به استان خوزستان در قالب اعتبار طرح قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری ابلاغ شده است.

وی افزود: از اعتبار ابلاغ شده، مبلغ ۳ میلیارد و ۱۷ میلیون ریال به ۲ هزار و ۶۵۵ طرح پرداخت شده است که این تعداد طرح در استان منجر به ایجاد ۵ هزار و ۱۷۰ فرصت شغلی شده است. البته پرداخت تسهیلات به طرح‌های ثبت‌نام شده در سامانه کارا همچنان ادامه دارد.

در ادامه رضا قیصی‌پور، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان هم با بیان اینکه ۲۴۰ بازدید توسط کمیته نظارت و پایش استان از طرح‌های اشتغالزای روستایی و عشایری انجام گرفته است، تصریح کرد: در بازدیدهای انجام‌شده، بسیاری از طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده و اشتغال موردنظر در هر طرح، اجرایی شده است. بسیاری از این افراد به تعهدات مندرج در اجرای طرح عمل کرده‌اند، بسیاری هم در مراحل ساخت هستند. البته در برخی شهرستان‌ها انحرافاتی هم وجود داشته که باید مورد پایش دوباره قرار بگیرند.

قیصی‌پور با اشاره به برخی از خطاها و انحرافات موجود در برخی از طرح‌ها، افزود: بعضی از متقاضیان، تسهیلات را برای اشتغال روستایی و عشایری دریافت کرده‌اند اما طرح را در شهرستان اجرا کرده‌اند که به آن‌ها تذکر داده شده است که طرح خود را به روستا برگردانند و کار خود را اصلاح کنند، زیرا تسهیلات دریافتی از محل قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است و به همین دلیل ایجاد اشتغال باید در روستا باشد.

  • لزوم نظارت بر طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات قانون اشتغال روستایی

 سید نورالله حسن‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه کمیته‌های نظارت بر طرح‌های قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری شهرستان‌ها باید فعال باشند، اظهار کرد: فرمانداران به عنوان رییس کمیته مکلف هستند تا این طرح‌ها را بررسی کنند و مشخص شود که به تعهدات طرح‌ها عمل شده است.

وی با تاکید بر استمرار نظارت و پایش بر طرح‌های بهره‌مندشده از تسهیلات قانون تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، گفت: طرح‌هایی که انحراف داشته‌اند، مورد بازرسی دوباره قرار بگیرند. فرمانداران شهرستان‌ها نیز نسبت به ارائه گزارش طرح‌های بازدیدشده، نظارت و پایش مجدد اقدام کنند و گزارش بازدیدها و پایش‌های انجام‌شده را ارائه دهند.

حسن‌زاده همچنین در خصوص اجرای طرح‌های صنعتی در روستاها، تصریح کرد: طرح‌های صنعتی را نمی‌شود در روستایی که تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز را ندارد، اجرا کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه با تاکید بر تغییر مسیر اعطای تسهیلات، عنوان کرد: وزارت کار باید این اختیار را به استان‌ها بدهد که باقی مانده تسهیلات این طرح، به دیگر طرح‌های مورد نظر هر استان اختصاص داده شود.

کد خبر 467132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha