مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا از ایجاد ۲۲۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای در این شهرستان به‌ منظور تحقق توسعه صنعتی، طبق مصوبه کارگروه رونق تولید و رفع موانع سرمایه‌گذاری استان تهران خبر داد.  

گلخانه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، رضا عرب حسینی با اشاره به ظرفیت کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: شهرستان پیشوا در حوزه تولید گوشت قرمز رتبه سوم استانی، گوشت ماهی رتبه چهارم و در زمینه تولید شیر از رتبه ششم برخوردار است.  

وی بیان کرد: شهرستان پیشوا از ۱۲ هزار سطح زیرکشت دارای ۱۳۰۰ هکتار کشت گلخانه‌ای است و عمده محصولات گلخانه‌ای این شهرستان شامل خیار، گوجه فرنگی، بادمجان و فلفل است و سالانه ۳۹۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای تولید می‌شود.  

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا افزود: این شهرستان دارای ۱۳۰ هکتار کشت باغی است که سالانه حدود ۳ هزار و ۸۰۰ تن محصول باغی تولید می‌کند و همچنین دارای ۵ هکتار گلخانه گل با تولید سالانه ۲ میلیون شاخه گل است.  

عرب حسینی تصریح کرد: شهرستان پیشوا با حدود ۳ هزار و ۴۰۰ بهره‌بردار در بخش کشاورزی و حدود ۱۲۰۰ نفر بهره‌بردار در بخش دامی نقش مهمی در تامین سبد غذایی استان تهران ایفا می‌کند.  

وی ادامه داد: در کنار توانمندی و قابلیت‌های شهرستان پیشوا در حوزه کشاورزی و دامی، آنچه که حائز اهمیت است ایجاد صنایع تبدیلی است تا بتوان دو بخش کشاورزی و صنعت را پیوند داده و روند توسعه را شتاب بخشید.  

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا بیان کرد: به‌منظور تحقق توسعه صنعتی و با توجه به گستره فعالیت‌های کشاورزی شهرستان ۲۲۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای طبق مصوبه کارگروه رونق تولید و رفع موانع سرمایه‌گذاری استان تهران در پیشوا ایجاد می‌شود که فرایند صنعتی شدن پیشوا را متناسب با مزیت‌های ویژه شهرستان تسریع خواهد کرد.  

عرب حسینی همچنین گفت: دانشگاه آزاد با برخورداری از رشته‌های متنوع در حوزه کشاورزی و دامی یک ظرفیت و پشتوانه عظیم علمی و تحقیقاتی برای توسعه کشاورزی شهرستان است و ضروری است حلقه‌های ارتباطی منسجم بین دانشجویان نخبه و کشاورزان تقویت شود.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید آموزش‌های ترویجی لازم در زمینه به‌کارگیری آخرین تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا به منظور ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی که اساس و بنیان اقتصاد شهرستان بر آن استوار است به کشاورزان ارائه شود.  

کد خبر 467121

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha