دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
۰ نفر

طی روزهای اخیر که اکثر کلانشهرهای کشور با آلودگی شدید هوا دست و پنجه نرم می‌کردند، کرمانشاههم با غبار صبحگاهی ناشی از ماندگاری آلاینده‌ها در جو در تمام سطح شهر دست و پنجه نرم می‌کرد که با بارندگی صبح دوشنبه ۱۱ آذر این غبار بعد از چند روز پراکنده شد.  

آلودگی هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، غباری به رنگ خاکستری که به دلیل سرمای هوا در شب و پدیده "وارونگی" در جو مانده بود و با طلوع خورشید و گرم شدن هوا تا حدودی پراکنده می‌شد.  

اگرچه بر اساس شاخص‌های آلودگی هوا، کرمانشاه طی روزهای اخیر حتی وضعیت هشدار را هم تجربه نکرد، اما هوای چندان پاکیزه‌ای هم نداشت که از اوایل وقت امروز با شروع بارندگی و وزش باد، بعد از چند روز یک هوای کاملا سالم، پاک و بدون غبار را در سطح شهر شاهد بودیم.  

آذر ولی زاده معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه آنچه که اوایل روز بر سطح شهر دیده می‌شد غبار صبحگاهی بود که در بسیاری از روزهای سرد سال قابل مشاهده است، افزود: این غبار به دلیل سرمای هوا در شب تشکیل می‌شود، زیرا لایه سرد هوا مانع از پراکنده شدن آلاینده‌ها در جو می‌شود.  

وی یادآوری کرد: این آلاینده‌ها که خود را به صورت غبار صبگاهی نشان می‌دهد متشکل از انواع ذرات متخلف از یک آتش‌سوزی کوچک تا آلودگی هوای ناشی از دود خودروها است که در جو ماندگار می‌شود.  

به گفته معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه، معمولا با طلوع آفتاب و گرم شدن هوا از غلظت این آلاینده‌ها در جو شهر کم می‌شود.  

ولی‌زاده با اشاره به اینکه بارندگی اوایل امروز همین غبار صبحگاهی را نیز از سطح شهر پراکنده کرده، تاکید کرد: البته طی روزهای اخیر نیز ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای کرمانشاه وضعیت ناسالم را نشان نمی‌داد و در شرایط استاندارد قرار داشتیم.  

وی با بیان اینکه در شرایط عادی عامل اصلی آلودگی هوای شهر کرمانشاه ناشی از تردد خودروهای فرسوده است، تاکید کرد: ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا به صورت آنلاین وضعیت ذرات معلق هوا را اندازه می‌گیرند و در صورت غیراستاندارد بودن هوا اطلاع رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.  

کد خبر 467076

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha