دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
۰ نفر

رئیس کل دادگستری لرستان از راه‌اندازی شعبه شورای حل اختلاف مطبوعات استان خبر داد.

دادگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رزم رئیس کل دادگستری لرستان با اعلام این خبر گفت: شعبه شورای حل اختلاف مطبوعات استان برای صلح و سازش راه‌اندازی می‌شود.

محمد رزم افزود: این جمع از بین ۱۴ قشر و از چهره های موجه، ارزشمند، با صداقت، باسواد، معتمدین مردم و شناخته شده استان که به امانت داری و صداقت شهرت دارند انتخاب شده اند.

وی ادامه داد: در راستای رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی هر۲ سال یکبار با حضور کمیته ای متشکل از نماینده ولی فقیه در استان، رییس کل دادگستری استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی و رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اعضای هیات منصفه از بین اقشار مختلف انتخاب می شوند.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: اعضای هیات منصفه در دادگاه در رابطه با احراز جرم یا عدم احراز آن اظهار نظر می کنند و می تواند در سالم سازی جامعه و اصحاب رسانه کمک شایانی انجام دهند.

رزم ضمن اشاره به اینکه در اکثر کشورهای دنیا جرم سیاسی تعریف نشده ولی در جمهوری اسلامی قانون جرم سیاسی تصویب شده است، گفت: اعضای هیات منصفه باید به صورت منظم در جلسات رسیدگی دادگاه شرکت کنند. همچنین تلاش ما بر این است که یک شعبه شورای حل اختلاف مطبوعات در استان راه اندازی کنیم چراکه تاکید ریاست قوه قضاییه بر صلح و سازش است و جرائم مطبوعاتی نیز ابتدا باید جهت صلح و سازش به شورای حل اختلاف ارجاع شوند.

کد خبر 467067

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha