مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از برگزاری جشنواره منطقه‌ای گردشگری در تخت سلیمان تکاب خبر داد.

تکاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان‌غربی با بیان این‌که مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره معرفی داشته‌های فرهنگی – تاریخی تکاب است، اظهار کرد: براساس سیاست‌های وزارتخانه متبوع مبنی بر توسعه و رونق گردشگری در مناطق مختلف کشور، جشنواره‌های ۷‌گانه‌ای برای نیمه دوم سال برنامه‌ریزی شد که هرکدام به میزبانی یک استان و با مشارکت ۳یا ۴ استان دیگر برگزار می‌شود.  

وی افزود: تقسیم‌بندی مناطق نیز براساس دارا بودن یک سری ویژگی‌های مشترک تاریخی، اقلیمی و جغرافیایی بوده تا ضمن در نظر گرفتن این ویژگی‌ها، از نظر تبلیغات و برد رسانه‌ای نیز حائز اهمیت باشد.  

جباری ادامه داد: آذربایجان غربی به‌عنوان یکی از میزبانان این جشنواره‌ها انتخاب شد تا با مشارکت استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و گیلان برگزارکننده یکی از این جشنواره‌های ۷ گانه کشوری در روزهای ۱۴ و ۱۵ آذر ماه سال جاری در تکاب باشد.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به برنامه‌های این جشنواره گفت: جشنواره مذکور دارای بخش‌ها و محتواهای مختلف و جذابی است به‌طوری که اجرای برنامه‌های فرهنگی استان‌های مدعو با هدف ایجاد فضایی با نشاط از آن جمله است.  

وی خاطر نشان کرد: بخش مهم این رویداد، نمایشگاه جانبی آن است که هنرمندان صنایع‌دستی استان‌ها آخرین محصول‌های هنری خود را برای علاقه‌مندان عرضه خواهند کرد و اجرای تورهای آشنایی با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان و کارگاه‌های معرفی برای سرمایه گذاران گردشگری از دیگر بخش‌های جشنواره خواهد بود.  

کد خبر 467051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha