معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس اعلام کرد: ۱۵ میلیارد ریال به خانه جوان در ناآرامی شیراز خسارت وارد شد و بخش زیادی از آن در آتش سوخت.

خانه جوان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی رضایی دوشنبه ۱۱ آذر بیان داشت: این مجموعه نخستین  خانه جوان در کشور است که در پی آن در سایر مراکز استان‌ها نیز به عنوان یک الگو ساخته شد اما هم اینک بیش از هزار جوان شیرازی و حتی استان فارسی چشم انتظار راه‌اندازی دوباره خانه خود هستند.

وی اضافه کرد: یکی از شاخص‌های توسعه در هر کشوری داشتن مشارکت‌های همه جانبه اجتماعی است که در قالب سازمان‌های مردم نهاد جوان فعالیت دارند و بسیاری از کارها توسط آنها انجام می شود و این خانه را محلی برای خود می دانستند.

  رضایی ادامه داد:عده‌ای معلوم‌الحال که نمی دانستند این مکان چیست دست به تخریب و آتش سوزی زدند و هدف آنها ضربه زدن به نظام بود.

معاون فرهنگی و امورجوانان با بیان اینکه ۱۱۰ سازمان مردم نهاد در استان فارس وجود دارد افزود: بیش از یک هزار جوان دختر و پسرمشغول فعالیت‌های مختلف اجتماعی بودند.

وی بیان داشت: طی هشت ماه گذشته ۴۰۰ کارگاه برگزار و همچنین به ۱۵۰پرونده طلاق رسیدگی و دیدار فرزندان طلاق هم در این محل برگزار می شد که باید هر چه زودتر از بلاتکلیفی بیرون بیایند. کتابخانه این محل با هشت هزار جلد کتاب با داشتن سالن مطالعه که در محروم ترین و آسیب‌پذیرترین منطقه جنوبی شیراز قراردارد و مورد استفاده بسیاری از جوانان بود از بین رفته است.

رضایی ادامه داد:همچنین درخانه جوان برای پُرکردن اوقات فراغت، باشگاه ورزشی دایر بود که ماهیانه سه هزار نفر از اهالی این منطقه دربخش پسران و دختران در رده‌های مختلف سنی در چند رشته ورزش می کردند که هم اینک از فعالیت افتاده است.

وی افزود: پس ازآسیب این ساختمان، کارشناسان دادگستری ازمحل بازدیدکردند که  درسه بخش ابنیه، اموال و تاسیسات مورد ارزیابی قرار گرفت ومبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت بر آورد کردند.

معاون امور جوانان همچنین گفت: گزارش این خسارت به وزارت ورزش و جوانان ارسال شده و مبلغی نیز کمک کردند اما از آنجا که میزان خسارت همانگونه که اشاره شد بالاست نیاز است که دولت و مسولان استان به ویژه استاندار کمک کنند تا هر چه زودتر باسازی شود.

وی افزود: بسیاری ازاعضای سازمان‌های مردم نهاد بصورت داوطلب اعلام آمادگی کردند و هم اینک نیز تعدادی از آنها مشغول به کار شدند تا خانه خود را بازسازی کنند وبرای اینکه  فعالیت آنها بی اثر نشود باید خسارت مالی تعیین شده سریع پرداخت شود.      

واکنش‌ها به اصلاح قیمت بنزین که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از بیست و چهارم آبان ماه ۹۸ به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.

در برخی شهرها این واکنش‌ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد اما در این میان، برخی افراد به اموال عمومی آسیب وارد کردند.

کد خبر 467048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha