یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

رییس اداره حفاظت محیط‌ ‌زیست بندرترکمن و گمیشان گفت: شهروند بندرترکمنی علاقه‌مند به حیات وحش، یک قطعه فلامینگو مصدوم را برای درمان و تیمار به این اداره تحویل داد.

فلامینگوی مصدوم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،‌ علی بیانی یکشنبه دهم آذر اظهار داشت: این پرنده زخمی پس از ثبت اطلاعات مورفولوژیکی و بیومتری به اداره امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌ ‌زیست استان گلستان انتقال داده می‌شود.

به گفته وی با توجه به احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزا در بین پرندگان مهاجر، اقدامات پیشگیرانه در این خصوص در حال انجام است و در همین راستا با همکاری اداره دامپزشکی از همه گونه های مصدوم تحویلی خونگیری می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط‌ ‌زیست بندرترکمن و گمیشان افزود: با فرهنگ‌سازی انجام شده شاهد همراهی بیشتر مردم در زمینه حفاظت از محیط‌ ‌زیست هستیم به نحوی که حتی گونه های حلال گوشت مصدوم نیز به محیط‌ ‌زیست تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: اداره حفاظت محیط‌ ‌زیست بندرترکمن و گمیشان در پاسخ به این گونه اقدامات علاقه مندان طبیعت و حیات وحش، با اهدای هدیه از آنان قدردانی می‌کند.

فلامینگو از گونه‌های حمایت شده بوده و حفاظت از زیستگاه‌ها و محل تولید مثل آن برای حفظ بقای این گونه جانوری بسیار ضروری است.

شهرستان‌های ساحلی بندرترکمن و گمیشان در شمال غرب گلستان در این ایام سال میزبان تعداد زیادی از گونه‌های مختلف پرندگان آبزی و کنارآبزی است.

گلستان از معدود تنفس‌گاه‌های گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری ایران است.

کد خبر 467005

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha