رئیس کمیسیون خدمات شهر شورای شهر کرج گفت: برای جمع‌آوری زباله‌های عفونی شهر باید ساز وکار ویژه‌ای اتخاذ شود چون جمع‌آوری عادی این پسماندها سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد. 

زباله بیمارستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فریده بزنی بیرانوند در صد و هفتاد و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج، استان البرز که امروز یکشنبه ۱۰ آذر برگزار شد، ضمن ابراز نگرانی از افزایش آلاینده‌های هوای کرج گفت: افزایش آلودگی هوا معضلی است که این روزها اغلب کلانشهرهای کشور را درگیر کرده است. 

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از آلودگی باید راهکارهایی را پیش‌بینی کنیم و برگزاری سمینارهای آموزشی جهت فرهنگسازی در این حوزه ضروری به نظر می‌رسد. 

وی با اشاره به راهکارهای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا به ضرورت نوسازی اتوبوس‌ها و خودروهای فرسوده و گازسوز کردن آنها تاکید کرد و افزود: تنفس در هوای سالم حق همه شهروندان است و مدیریت شهری وظیفه دارد با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم زمینه کاهش آلودگی هوا را فراهم کند. 

بیرانوند در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب جمع‌آوری زباله‌های عفونی شهر گفت: برای جمع‌آوری زباله‌های عفونی شهر باید ساز وکار ویژه‌ای اتخاذ شود چون جمع‌آوری عادی این پسماندها سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد. 

وی با بیان این‌که فرایند جمع‌آوری روزانه پسماند هزینه زیادی را به شهرداری تحمیل می‌کند، افزود: باید با بهره گیری از روش‌ها و تکنولوژی نوین تا جایی که امکان دارد این هزینه‌ها را به‌ویژه در شرایط اقتصادی کنونی کاهش دهیم. 
 

کد خبر 466979

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha