همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسامی ایران گفت: افزایش ارتباطات مردمی، هدفمند کردن یارانه ها، توسعه سرمایه گذاری در داخل و خارج کشور و حضور در عرصه های مدیریت جهانی اولویت های کاری دولت در سال آینده خواهد بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر محمود احمدی نژاد در همایش "فرصت های خدمت" و در جمع اعضای هیات دولت و معاونان وزارتخانه ها با بیان اینکه دولت برای اتخاذ تصمیم های بزرگ آمادگی دارد، افزود: سال آینده سال تحولات بزرگ اقتصادی است و تمام تلاش ها باید در جهت توزیع عادلانه خدمت میان قشرهای مختلف جامعه صورت گیرد.

رئیس جمهور ساماندهی و مدیریت پرداخت یارانه در نظام اقتصادی کشور را ضروری خواند و گفت: نباید به گونه ای باشد که دولت 80 هزار میلیارد تومان یارانه در سال پرداخت کند اما 70 درصد آن نصیب 3 دهک برخوردار تر جامعه شود.

احمدی نژاد با بیان اینکه دولت اسلامی دولت مردم است و هر مسئولی که ارتباط قوی با بدنه مردم دارد موفق است ، تاکید کرد: مسئولان اجرایی کشور باید به گونه ای طراحی و عمل کنند که مردم به راحتی به آنان دسترسی داشته باشند زیرا قطع ارتباط با مردم به گرفتن تصمیمات ناپخته و گرفتار شدن در محدوده های خاص مدیریتی منجر می شود .

رئیس جمهور بخش عمران کشور را دارای رشدی بسیار پرشتاب دانست و گفت: سال آینده توان کارهای اجرای، سرمایه گذاری و خدمت رسانی در عرصه های گوناگون باید با همین شتاب ادامه یابد.

احمدی نژاد با اشاره به تحرک اقتصاد کشور از جمله صادرات به میزان 18 میلیارد و 800 میلیون دلار در 11 ماه گذشته امسال افزود: 48 درصد واردات کشور نیز مواد اولیه و پایه ای است که پس از تبدیل به کالای جدید صادر می شود.

رئیس جمهور در ادامه ،سال 86 را سالی پر تلاش و پرتحرک و با آثار بسیار ارزنده و فراوان برای خدمتگزاران مردم در دولت برشمرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران درخشانتر از همیشه حضوری تعیین کننده در جهان دارد و نقطه امید و اتکای ملت ها است.

احمدی نژاد فضای کنونی جهان را جدید و در حال تحول خواند و تاکید کرد: با توجه به جایگاه و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران در میان ملت ها و کشورها باید به دنبال مدیریت و حضور در عرصه های گوناگون جهان باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ابرقدرت ها با بزرگنمایی و مرعوب کردن حکومت می کنند، گفت : قدرت های بزرگ امروز در ارایه راهکار برای حل مسایل جهان ناتوانند و در مشکلات و مصائب ناشی از رفتارها و تصمیمات خود گرفتار شده اند.

احمدی نژاد با اشاره به نگاه آرمانی جمهوری اسلامی ایران به جهان گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران باید راه را برای حضور همه دستگاه ها در عرصه های جهانی هموار کند تا ایران وارد عرصه مدیریت جهان شود.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود در همایش "فرصت های خدمت" از خانواده های مسئولان اجرایی کشور قدردانی و تاکید کرد : همسران و فرزندان خادمان ملت در دولت نقشی موثر در خدمت رسانی دارند که از اجر معنوی بسیار بالایی برخوردار است.

بر اساس این گزارش، پرویز داودی معاون اول رییس جمهور نیز در همایش "فرصت های خدمت" با اشاره به اقدامات دولت نهم در یکسال گذشته ، گفت: دولت نهم در بخش های مختلف پیش قدم و پیشتاز بوده است که امیدواریم این روند با صدق و صفا و تلاش در سال آینده نیز ادامه یابد.

همچنین افشار، صفارهرندی و متکی نیز گزارشی از برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیاست خارجی دولت نهم در سال 86 بیان کردند.

کد خبر 46697

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز