اگر یک مهمانی جوانانه دارید و می‌خواهید غذایی مهیج درست کنید، ‌ کیک بادمجان و ماکارونی بهترین گزینه است.

غذا - آشپزي - كيك ماكاروني بادمجان

۱- قالب گردی مخصوص کیک با قطر ۲۳ سانتی‌متر آماده کنید و کف و دیواره‌های آن را با روغن مایع چرب کنید. قابلمه بزرگی را تا نیمه آب پر کنید و بگذارید به جوش آید. سپس ماکارونی را در آب جوش آب‌پز کنید و بعد از آبکش کردن کناری بگذارید. حالا بادمجان‌ها را بشویید و بعد از جدا کردن سر آنها بدون آن‌که پوستشان را بکنید با چاقوی تیز یا پوست‌کن هر کدام را به چند لایه نازک نیم‌ سانتی‌متری تبدیل کنید. این کار را به صورت طولی انجام دهید. لایه‌های بادمجان را در یک سینی بچینید و روی آنها نمک بپاشید و بگذارید ۲۰دقیقه به همان صورت بمانند. پس از این مدت بادمجان‌ها را در سبدی بریزید و زیر شیر آب بگیرید تا نمک اضافی‌شان از بین برود بعد آنها را با دستمال کاغذی خشک کنید. حالا ۲ قاشق سوپ‌خوری روغن در تابه‌ای بریزید و روی اجاق‌گاز داغ کنید. سپس دوطرف لایه‌های بادمجان را در روغن سرخ کنید. البته اگر نیاز بود روغن را بیشتر کنید.

فوت‌وفن: روغن اضافی را می‌توانید بعد از سرخ‌کردن با دستمال کاغذی بگیرید.

۲- در تابه دیگری مقداری روغن بریزید و پیاز و سیر را هم در آن سرخ کنید. سپس گوشت چرخ‌کرده را به مخلوط سیر و پیاز اضافه کرده و آن را هم تفت دهید. در این فاصله گوجه‌فرنگی‌ها را خرد کرده و همراه با رب گوجه‌فرنگی، نمک و فلفل سیاه به گوشت اضافه کنید. این حرارت دادن را ۱۵ تا ۲۰دقیقه ادامه دهید و بعد از این مدت مواد را کنار بگذارید.

۳- در کاسه بلوری دیگری ماکارونی آبکش‌شده، نخودفرنگی، پنیرهای موزارلا و چدار، تخم‌مرغ و نیمی از پنیر پارمسان را بریزید و با یک قاشق چوبی هم بزنید و کناری بگذارید.

۴- فر اجاق‌گاز را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰درجه فارنهایت یا شماره ۴ روشن کنید. بعد کف و دیواره قالب چرب شده را با لایه‌های بادمجان‌ها پوشش دهید. سپس نیمی از پنیر پارمسان کنار گذاشته شده را روی سطح بادمجان‌ها بریزید. البته مقداری از لایه‌های بادمجان را هم برای روی مواد کنار بگذارید.

۵- حالا در ظرفی مخلوط ماکارونی را با مایه گوشت قاتی کرده و مواد را با قاشق داخل قالب بادمجانی بریزید. بعد از این‌که هم مواد را ریختید، با قاشق روی مواد را صاف کنید و لایه‌های باقی‌مانده بادمجان را روی آن بچینید. لایه بعدی هم باقی‌مانده پنیر پارمسان است.

۶- قالب را بدون در به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا سطح مواد طلایی رنگ شود. بعد از گذشت این مدت، قالب را بیرون آورده و ۵ دقیقه صبر کنید تا کمی سرد شود، سپس روی بشقاب یا دیس گرد برگردانید.

  • مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر
    ۱۵۰ گرم ماکارونی لوله‌ای 
    ۲ تا ۳ عدد بادمجان درشت 
     به مقدار لازم روغن زیتون و روغن مایع مخصوص سرخ‌کردن 
    یک عدد پیاز درشت (خرد شود)
    یک حبه سیر (ریز خرد شود)
     ۵۰۰ گرم گوشت چرخ‌کرده   
    نیم‌کیلو گوجه‌فرنگی 
     ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی
    نصف پیمانه نخودفرنگی فریزشده  
    یک پیمانه پنیز موزارلای رنده‌شده
     ۱۲۵ گرم پنیر چدار رنده‌شده 
    یک عدد تخم‌مرغ 
    ۵۰ گرم پنیر پارمسان 
    به مقدار لازم نمک و فلفل  به جای گوشت چرخ‌کرده گوسفند یا گوساله یا مخلوط می‌توانید از گوشت چرخ‌کرده مرغ هم استفاده کنید.

اگر گوشت چرخ‌کرده در دسترس ندارید، مخلوط سوسیس و کالباس را هم می‌توانید جایگزین گوشت کنید.

منبع: آشپزی مثبت

کد خبر 466965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha