این روزها اینستالیشن، پرفورمنس و عکس و چیدمان روی آینه مهدی منصوری لحظاتی متفاوت در گالری گلستان پدید آورده است؛ از جمله اینکه هر شب ساعت ۷ چراغ‌های گالری نیم ساعت خاموش می‌شود.

نمايشگاه ابرانسان در گالري گلستان

به گزارش همشهری آنلاین، ابرانسان عنوان کنجکاوی‌برانگیز تازه‌ترین مجموعه آثار منصوری است، او که عکاس شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر از رسانه معاصر عکس برای خلق مدیوم‌های تازه بهره می‌برد و با تجربه‌گرایی آثاری را می‌آفریند که سخت بتوان آنها را در دسته‌بندی‌های هنری جای داد. از همین رو، مجموعه مادام باترفلای او که سه سال پیش در همین گالری گلستان به تماشا بود، از سوی وزارت ارشاد به عنوان سبک منحصر به فرد ثبت شد.

منصوری در تجربه تازه‌اش اینستالیشنی جالب دارد که در ویترین گالری گلستان چیدمان شده و هر شب ساعت ۷ چراغ‌های گالری نیم ساعت خاموش می‌شود تا این اثر که روایتی معناگرا از کهکشان ابرانسان است به چرخش و گردش درآید. آنچه بدو ورود توجه مخاطبان را جلب می‌کند، حضور شخصیت‌های شناخته‌شده در عکس و چیدمان‌های این هنرمند جوان است: لیلی گلستان، علیرضا سمیع‌آذر، الناز شاکردوست، پویا آریانپور، صنم حقیقی، حوری قویمی ... البته فیگور این شخصیت‌ها چنان در فرم آثار غرق است که مخاطب برای یافتن هر یک باید در هر اثر جستجوگری کند.

وجه اشتراک همه آثار منصوری در ابرانسان، استفاده از آینه است. این اشتراک حتی در رابطه با گوی‌هایی که با رنگ‌های مختلف آرایه شده‌اند و در ویترین گالری گلستان خودنمایی می‌کنند هم به چشم می‌خورد. گوی‌هایی که بستر روایت اینستالیشن هستند و روی آنها آثاری از رنگ‌های مختلف دیده می‌شود. در قسمت دیگر نمایشگاه تابلویی با نام تعادل را می‌بینید. در این اثر دو نفر دیده می‌شوند که روی زمین وارونه خوابیده‌اند و گوی‌های آینه‌ای مشکی در دست دارند. در تابلو زایش دو نفر جنین‌وار در خود مچاله شده و باز هم گوی‌ها را در آغوش گرفته‌اند.

لیلی گلستان، مدیر گالری گلستان در رابطه با تفاوت آثار منصوری نسبت به سایر هنرمندان گفت: تفاوت او با دیگران در نوآوری در کارهاست. او توانسته سبکی را ابداع کند که پیش از این به این صورت وجود نداشته است. حتما نظرم خیلی خوب بوده که برایش نمایشگاه گذاشته‌ام. من نمایشگاه ابرانسان را خیلی دوست دارم چون در آن فکر و ایده وجود دارد و بسیار هم خوب اجرا شده است.

گلستان در پاسخ به این سئوال که دورنمای این هنرمند را چطور می‌بینید، گفت: این هنرمند چند سال است با من کار می‌کند و هر بار از بار پیش بهتر شده و پیشرفت کرده است. خوب می‌خواند و بسیار می‌پرسد. من در کمتر جوانان هنرمند این کنجکاوی و شور را می‌بینم. پس دورنمایی درخشان برایش پیش‌بینی می‌کنم.

نمایشگاه ابرانسان مهدی منصوری تا چهارشنبه 13 آذرماه در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ دایر است.

کد خبر 466941

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha