مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
۰ نفر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابرکوه با اشاره به استقبال گردشگران از خانه‌های بوم‌گردی گفت: برای رونق صنعت گردشگری و جذب بیشتر آنها، هم اکنون ۱۴ واحد گردشگری نیمه‌تمام در دست ساخت است.

گردشگری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حمید مشتاقیان یکشنبه دهم آذرماه افزود: این واحدها شامل ۲ باب اقامت‌گاه‌های سنتی مجموعه تاریخی و گردشگری «تیجرد» و خانه بیرونی تاریخی آقازاده  ، سه واحد سفره‌خانه سنتی، سه واحد پارک طبیعت گردی مجتمع گردشگری و مرکز تفریحی سرگرمی گردشگری است.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت گردشگری، اظهار کرد: مرمت خانه‌های تاریخی هزینه زیادی دارد و حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه پروژه‌ها گردشگری استان یزد در دست ساخت افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال است.

مشتاقیان بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه ها که بیشتر در مناطق  شهری و روستایی بخش مرکزی ابرکوه قرار دارد، زمینه اشتغال ۱۸۰ نفر فراهم می‌ شود.

این مسئول همچنین تصریح کرد: پنج واحد بومگردی هم اکنون در دست احیا و مرمت است که برای آنها ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات و بودجه اختصاص داده شده است.

وی از اقبال گردشگران داخلی و خارجی نسبت به استفاده از خانه‌های بوم گردی در زمان سفر و اقامت در ابرکوه خبر داد و تاکیدکرد: این فضاها علاوه بر اینکه زمینه مناسبی برای رونق گردشگری دارد، در رشد و توسعه شهرستان بسیار تاثیرگذار است.

این مسئول میراث فرهنگی ابرکوه همچنین اظهار کرد: این شهرستان هم اکنون دارای ۱۵ واحد اقامتگاه بومگردی، سنتی، سفرخانه سنتی و مجتمع بین راهی است.

مشتاقیان یادآور شد :این شهرستان از ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است و در سال ۱۳۹۵ توسط هیات دولت به عنوان یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری در میان هزار و ۲۴۰ شهر که دارای شهرداری است، انتخاب شد.

به گفته وی، این شهرستان ۴۰۰ اثر تاریخی و طبیعی شناخته شده دارد، که تاکنون ۱۶۰ اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

ابرکوه در مثلث طلایی گردشگری استانهای یزد، فارس و اصفهان قرار دارد و مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است و گردشگری یکی از محورهای مهم توسعه شهرستان انتخاب شد.

سه اثر طبیعی، منزلگاه امام رضا (ع)، مجموعه قلعه تیجرد، خانه‌های قدیمی، قلعه‌های تاریخی، مسجد جامع و کوه گنبد عالی از جمله آثار تاریخی و طبیعی شاخص منطقه است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفر ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز ۳۰۰ کیلومتر و تا اصفهان ۲۸۰ کیلومتر است.

کد خبر 466915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha