کیست کولویید بطن سوم از سر بیمار ۳۷ ساله در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) لامرد با موفقیت خارج شد.

کیست کلوئید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، متخصص مغز و اعصاب این مرکز  در استان فارس صبح یکشنبه ۱۰ آذر با اعلام این خبر گفت: مردی ۳۷ ساله که اهل تهران است، نیمه شب با سردرد زیاد به اتفاقات این مرکز درمانی مراجعه کرده و تحت سی تی اسکن مغزی قرار گرفت که تشخیص کیست کولویید بطن سوم مغزی برای وی محرز شد که فورا بیمار به بخش مراقبت‌های ویژه آی سی یو برای مراقبت‌های قبل از عمل انتقال داده شد و تحت عمل جراحی میکروسرجری قرار گرفت.

 دکتر فریبرز غفارپسند در مورد جزییات این عمل سخت و نادر گفت: در روش میکروسرجری، با استفاده از میکروسکوپ پیشرفته مغز و اعصاب با برداشتن استخوان جمجمه از طریق یک برش کوچک کورتیکال مغزی بطن مغزی باز می‌شود. سپس کیست مورد نظر آزاد شده و به صورت کامل خارج شد.

 دکتر غفارپسند افزود: کیست‌های کلویید بطن سوم مغزی، خوش خیم بوده ولی در مکانی بسیار خطرناک در مغز واقع شده اند. این کیست‌ها با بستن سوراخ‌های مونرو که محل تخلیه مایع مغزی نخاعی هستند، باعث هیدروسفالی و افزایش فشار مغز می‌شوند که در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع منجر به مرگ مغزی می‌شوند.

وی از نتیجه این عمل ابراز امیدواری کرد  و گفت: هم اکنون حال عمومی بیمار مساعد و بدون هیچ مشکلی در حال ترخیص است.

 جراح مغز و اعصاب و رییس این بیمارستان در پایان به آمار اعمال جراحی و خدمات این مرکز به بیماران منطقه جنوب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اعمال جراحی مغز و اعصاب پیشرفته با وجود امکانات مناسب و با تعرفه دولتی در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) لامرد با کیفیت بسیار خوبی در حال انجام هستند و ماهانه در حدود ۴۰ بیمار از استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان در این مرکز تحت اعمال جراحی مغز و اعصاب قرار می‌گیرند.

کد خبر 466910

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha