مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: پروژه‌های آبخیزداری در شهرستان فاریاب با احیای چشمه‌ها، قنوات و چاه‌های آب کشاورزی مانع از مهاجرت روستائیان می‌شود.

آبخیزداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در شهرستان فاریاب ضمن احیا چشمه‌ها، قنوات و چاه‌های آب کشاورزی مانع از مهاجرت روستائیان و عشایر می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان در حاشیه بازدید از پروژه‌های پخش سیلاب، هلالی آبگیر، بیولوژیک و جنگل‌کاری حوزه آبخیز شهری شهرستان فاریاب گفت: پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری با هدف کنترل و مهار سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی در حال اجراست.

مجید سعیدی ضمن اشاره به سیل خیز بودن شهرستان فاریاب افزود: از مهمترین تاثیرات اجرای این پروژه‌ها در این شهرستان می‌توان به حفاظت از تاسیسات زیربنایی، احیا چشمه‌ها، قنوات و چاه‌های آب کشاورزی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان و عشایر همچنین اشتغالزایی و توسعه پایدار اشاره کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان تاکید کرد: اعتبارات این پروژه‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال‌های ۹۷ و ۹۸ است.

وی در پایان ضمن تشکر از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در شهرستان فاریاب را مثبت ارزیابی کرد.

کد خبر 466879

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha