مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: پروژه‌های آبخیزداری در شهرستان فاریاب با احیای چشمه‌ها، قنوات و چاه‌های آب کشاورزی مانع از مهاجرت روستائیان می‌شود.

آبخیزداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در شهرستان فاریاب ضمن احیا چشمه‌ها، قنوات و چاه‌های آب کشاورزی مانع از مهاجرت روستائیان و عشایر می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان در حاشیه بازدید از پروژه‌های پخش سیلاب، هلالی آبگیر، بیولوژیک و جنگل‌کاری حوزه آبخیز شهری شهرستان فاریاب گفت: پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری با هدف کنترل و مهار سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی در حال اجراست.

مجید سعیدی ضمن اشاره به سیل خیز بودن شهرستان فاریاب افزود: از مهمترین تاثیرات اجرای این پروژه‌ها در این شهرستان می‌توان به حفاظت از تاسیسات زیربنایی، احیا چشمه‌ها، قنوات و چاه‌های آب کشاورزی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان و عشایر همچنین اشتغالزایی و توسعه پایدار اشاره کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان تاکید کرد: اعتبارات این پروژه‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال‌های ۹۷ و ۹۸ است.

وی در پایان ضمن تشکر از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در شهرستان فاریاب را مثبت ارزیابی کرد.

کد خبر 466879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha