مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: یک هزار و ۲۵۰ فرصت شغلی درزمینه‌های گردشگری این استان محقق می‌شود.

گردشگری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید امین قاسمی امروز (یکشنبه) با اعلام این خبر افزود: به منظور حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و توسعه صنعت گردشگری در استان لرستان ۶۲ موافقت اصولی در حوزه های مختلف گردشگری صادر شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد موافقت اصولی صادر شده ۲۴ مورد سفره خانه سنتی، ۱۳ واحد اقامتگاه بومگردی، ۷ واحد اقامتگاه، ۴ هتل، ۴ واحد تاسیسات اقامتی و پذیرایی و یک واحد مهمانپذیر بوده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع استان لرستان با اشاره به اینکه با بهره برداری از این طرح ها بیش از یک هزار و ۲۵۰  شغل ایجاد می شود افزود: تلاش خواهیم کرد با کمک بخش خصوصی هر چه سریعتر عملیات اجرایی این طرح ها در سطح استان آغاز شود.

قاسمی حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده برای بهره برداری از این طرح ها را بیش از۱۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: همچنین در راستای هدفمندی ظرفیت گردشگری، ۳۷ طرح در این استان با سرمایه گذاری ۳۳۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه پیش از این ۱۹۸ موافقت نامه اصولی در استان صادر شده، بیان کرد: در این راستا ۴۵ مجوز نیزبه منظور احداث تاسیسات گردشگری در سطح استان صادر شده است.

قاسمی افزود: ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات حوزه گردشگری لرستان از ابتدای سال ۹۷ تاکنون پرداخت شده و  در این مدت ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول فعالیت شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به اینکه  از ابتدای سال ۹۷ تاکنون۲ هتل و یک اقامتگاه بومگردی در سطح استان احداث شده گفت:اکنون نظارت دقیقی بر طرح‌های در دست احداث صورت خواهد گرفت.  

دبیر ستاد خدمات سفر استان لرستان اظهار داشت:  از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۵ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۶۸۴ گردشگر داخلی از جاذبه های گردشگری لرستان بازدید کردهاند و ۳ هزار و ۱۳۶ گردشگر خارجی نیز لرستان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب نموده اند.

 قاسمی به حضور مستمر تشکل های مردم نهاد لرستان در دوره های توانمندسازی استانی و منطقه ای اشاره کرد و گفت: اردیبهشت ماه امسال نیز لرستان میزبان سومین دوره توانمندسازی تشکل های مردم نهاد غرب کشور بود که به مدت ۲ روز و با حضور بیش از ۵۰ نفر برگزار شد.

کد خبر 466869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha