یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: صدها تن از سربازان پیشین آمریکایی در آستانه پنجمین سالگرد اشغال عراق، در همایش "سربازان زمستان" خواهان پایان فوری جنگهای امریکا در عراق و افغانستان شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از تلویزیونی بی بی سی، صدها تن از سربازان آمریکایی که در عراق و افغانستان خدمت کرده‌اند و خود از صدمات روحی و جسمی رنج می‌برند، طی همایشی در واشنگتن، پایتخت آمریکا از جنایات جنگی ارتش امریکا در عراق و افغانستان خبر دادند و خواهان خروج سریع نیروهای آمریکایی از این دو کشور شدند.

این شبکه افزود: وجه مشترک این همایش، کنفرانسی بود که در 37 سال پیش در شهر دیترویت توسط 109 سرباز امریکایی که در جنگ ویتنام شرکت کرده بودند در فصل زمستان ترتیب داده شده بود و طی این کنفرانس سه روزه، این افراد با تشریح جنایات و غارت و شکنجه توسط نیروهای آمریکایی علیه مردم عادی ویتنام، باعث شدند افکار عمومی مردم آمریکا کاملاً مخالف به ادامه آن جنگ شود.

شرکت کنندگان در همایش واشنگتن نیز که شامل 300 تن از نیروهای اسبق آمریکا در جنگ‌های عراق و افغانستان بودند، عنوان کردند که هرگونه قتل و شکنجه و همچنین بدرفتاریشان علیه مردم عراق و افغانستان به دستور مستقیم مقامات مافوقشان در ارتش آمریکا بوده است و آنان از ارتکاب چنین اعمالی پشیمان اند.

شرکت کنندگان در این همایش همچنین گفتند ما امیدواریم به دنبال برملا شدن جنایات ارتش آمریکا ضد شهروندان عادی در دو کشور نامبرده، شهروندان آمریکایی به خود بیایند و جلو ادامه اشغال غیراخلاقی و غیرقانونی عراق و افغانستان را بگیرند و بدین ترتیب سربازان جوان آمریکایی را به کشورشان و به سر خانه و زندگی شان بازگردانند

کد خبر 46684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز