عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان، با اشاره به اینکه سرمایه‌های پایدار و ماندگار، سرمایه‌های فکری و انتزاعی هستند، گفت: در گذشته کالاها فروخته می‌شد اما اکنون کالاها به همراه معنا به فروش می‌رسند.

برند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سامان شیخ‌اسماعیلی با بیان اینکه برندسازی نیازمند به خلاقیت است، اظهار کرد: برندسازی ایجاد هویت، شخصیت، یک ذهنیت پایدار برای مصرف کنندگان به وجود می‌آورد که می‌تواند یک محصول و سازمان را از سایرین متمایز و متفاوت کند.  

وی افزود: در سال ۲۰۰۲ شرکت‌هایی که محصولات فیزیکی و قدرتمندی داشتند در سطح بالای قرار می‌گرفتند اما امروزه این روند تغییر کرده، شرکت‌هایی که سرمایه های فکری و ذهنی بیشتری دارند؛ شرکت هایی هستند که اعتبار و وفاداری را به مشتری اثبات کرده‌اند.

این مدرس دانشگاه، بیان کرد: اصلاحی وجود دارد که می‌گوید اگر کارخانه «کوکا کولا» آتش بگیرد فقط یک دهم سرمایه‌اش می‌سوزد چرا که سرمایه این کارخانه آن چیزی است که در ذهن مشتری ایجاد شده است.

شیخ‌اسماعیلی با اشاره به اینکه سرمایه‌های پایدار و ماندگار، سرمایه‌های فکری و انتزاعی هستند، عنوان کرد: در گذشته کالاها فروخته می‌شد اما اکنون کالاها به همراه معنا به فروش می‌رسند به عنوان مثال زمانی که ساعت مچی بر روی دست قرار می‌گیرد همراه اینکه زمان را مشخص می‌کند معنا و شخصیتی نیز به افراد می‌دهد.

وی ضمن اینکه ما در مارکتینگ، صنعت را آموزش می‌دهیم که بازار محورتر شود، ذکر کرد: اگر به دنبال سرمایه‌های ماندگار و باوفایی هستید بایستی برند را در ذهن مخاطب ایجاد کنید لذا بهترین بیزنس‌ها، بیزنس هایی است که بهترین مشتریان را به خود جذب کرده باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان، با اشاره به اینکه در دنیایی امروز، برندهای فراوانی وجود دارند، بیان کرد: ما در گذشته تصور نمی‌کردیم که امروز بسیاری از محصولات برندسازی شوند.

شیخ‌اسماعیلی گفت: ما روزانه با ۳ هزار و ۵۰۰ برند در ارتباط هستیم که نمی‌توانیم نقش این پدیده بازاریابی را در زندگیمان نادیده بگیریم.

وی با اشاره به اینکه آگاه سازی و اعتماد سازی گام های برندسازی هستند، خاطرنشان کرد: ایجاد برندسازی بسیار سخت است اما اگر به دست بیاید موجب افزایش درآمد و مخاطب می‌شود.

 عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان، با اشاره به اینکه سرمایه‌های پایدار و ماندگار، سرمایه‌های فکری و انتزاعی هستند، یادآور شد: در گذشته کالاها فروخته می‌شد اما اکنون کالاها به همراه معنا به فروش می‌رسند به عنوان مثل زمانی که ساعت مچی بر روی دست قرار می‌گیرد همراه اینکه زمان را مشخص می‌کند معنا و شخصیتی نیز به افراد می‌دهد.

کد خبر 466838

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha